Patrimoni

S’exposa la campana de les hores de Cassà

Es pot veure junt amb l’antic rellotge del campanar a la capella dels Dolors de l’església parroquial de Sant Martí

La campana de les hores de Cassà de la Selva es va fondre el 1644, segons consta en la inscripció, i l’any 1988 se la va rellevar perquè la funció la fes una de més nova i que afinava en tocar els quarts i les hores. Segons la llegenda cassanenca, un llamp la va esquerdar i feia que sonés diferent. Continuava al seu lloc fins que, el 8 d’octubre del 1988, es va retirar del campanar amb una grua a iniciativa del Grup de Recerca i Estudis Cassanencs (GREC). Des d’ahir, es pot veure, restaurada, a la capella dels Dolors de l’església de Sant Martí de Cassà. També hi ha el rellotge del campanar, restaurat, i altres elements patrimonials que es trobaven en cases particulars. En la inauguració hi havia el mestre campaner Blai Ciurana i les restauradores Imma Brulli i Nuri del Toro, que van explicar el procés de restauració de la campana, que pesa prop de 400 quilos. Entre els gravats que s’hi poden veure, hi ha llangardaixos. Són la marca que la campana havia estat refosa, en aquest cas pel fonedor Calsa d’Olot, que tenia per costum marcar així les campanes refoses. Olot va ser un dels centres productors de campanes més importants de Catalunya durant gairebé 500 anys, amb tres grans nissagues: Calsa, Coromina i Barberí.

Coincidint amb la inauguració, també es va presentar el llibre Una visita particular d’Elvis Mallorquí, editat per l’Ajuntament de Cassà de la Selva, i que recrea el Cassà de l’any 1320 a partir d’un document que es conserva a l’Arxiu Diocesà de Girona. Elvis Mallorquí és historiador i autor de diversos treballs sobre l’evolució del territori i de la societat rural de les terres gironines entre els segles IX i XIV.

LA DATA

1988
Es va rellevar
la campana, esquerdada per un llamp, segons la llegenda

Tallers sobre la fotoficció de Mercè Ribera

L’exposició Perplexitat, un recorregut per la fotografia de ficció de Mercè Ribera, es va inaugurar ahir i es pot visitar a Can Trinxeria fins al 28 de gener. La mostra juga amb la creació d’imatges impossibles i escenaris imaginaris a partir de la composició d’elements, el treball de la llum i la perspectiva. “He estat molt de temps treballant amb volum, però sempre posant l’accent en la llum”, assenyala Ribera que avui i demà impartirà tallers de fotoficció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

bcn film fest

Tirar-se els plats pel cap a la Costa Brava

Barcelona
Cinema

Uns dracs amb ADN xinès, australià i europeu

màlaga

Salvat-Papasseit, sempre jove

Barcelona
Margarida Aritzeta
Escriptora, autora de ‘Les dones del lli’

“La lluita i el camí fet per les dones no han estat endebades”

Valls
Drama biogràfic

Radiografia d’una relació tòxica amb un home més gran

Crítica

La recerca de tresors enterrats

Guaita què fan ara
Sèries

La llarga ombra del masclisme seguint el rastre d’un assassí en sèrie

Drama

‘Rosalie’, una dona barbuda contra la societat

animació

‘Hate songs’, ferides que no es curen