Cultura

Medalla d’or a Plensa, Villaronga i Matabosch

El Consell de Ministres, a proposta del ministre de Cultura i Esport, Miquel Iceta, va aprovar ahir la concessió de les medalles d’or al Mèrit en les Belles Arts de l’any 2021 a trenta-una personalitats i institucions de la cultura. D’aquests destaquen personalitats com el prestigiós escultor Jaume Plensa; el cineasta Agustí Villaronga –autor d’El ventre del mar, la seva última pel·lícula–; la fotògrafa Colita; la cooperativa Drac Màgic –dedicada a la divulgació de la cultura audiovisual en clau transformadora–; el president del Grup Focus, Daniel Martínez; el director del Festival Internacional del Circ Elefant d’Or de Girona, Genís Matabosch; la cantaora Mayte Martín, i la il·lustradora i escriptora Carme Solé. Aquestes només són algunes de les personalitats vinculades a Catalunya que rebran les medalles d’or al Mèrit en les Belles Arts, entre les quals també hi ha Ramón Casas Vallès, guardonat a títol pòstum.

El govern espanyol també ha guardonat, entre d’altres, la ballarina Maribel Gallardo, la poetessa Julia Uceda Valiente, la Fundació Max Aub, l’autor de còmics Paco Roca, l’actor Javier Bardem, la Fundació d’Art i Pensament Martín Chirino, el grup de música Amaral, la cineasta Icíar Bollaín, l’historiador Ian Gibson i el cantant Javier Gurruchaga.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Cristina Garcia guanya el Premi Llibreter amb ‘Els irredempts’

barcelona

La realitat virtual entra a la Roca dels Moros, la Cartoixa d’Escaladei, la Vall de Boí, Miravet i Sant Pere de Rodes

BARCELONA

Beyoncé fa avui a l’Estadi Olímpic l’únic concert de la gira a tot l’Estat

Barcelona
ÀLEX MONTIEL
CUINER I MÚSIC

“La part social del ‘punk’ m’ha influït com a cuiner”

girona
Llibres
Història de les execucions públiques

Mala mort a Barcelona

Barcelona

El Primavera Sound Madrid suspèn la jornada de dijous per la previsió de pluja

barcelona

Retrat multidisciplinar del poeta Pessoa, al Romea

barcelona

‘Woman’ més que un musical d’Aaron Vivancos

barcelona

El passacarrers inicia una Patum amb més pressupost que mai

BERGA