Música

La crònica

Una festa sense fronteres

Fa anys que La Bressola, l’associació que organitza la xarxa d’escoles catalanes a la Catalunya del Nord, impulsa projectes discogràfics, amb artistes de tot tipus, com a eines de sensibilització, difusió, aprenentatge i suport a un projecte educatiu acostumat a lluitar, amb més imaginació que recursos, per sobreviure en un (altre) estat centralista. L’últim disc inspirat per La Bressola és probablement un dels més agosarats, perquè s’hi ha buscat l’aliança amb The Tyets, el duet maresmenc que s’ha convertit en una peça clau de les noves músiques urbanes en català i que, per a l’ocasió, ha sabut aglutinar al seu voltant una representació prou àmplia i interessant d’aquests estils arreu dels Països Catalans. No és la primera vegada que La Bressola busca complicitats artístiques en creadors poc convencionals –un bon exemple seria Cançonetes per La Bressola, que Xavi Lloses i l’Escolania de la Quadratura del Cercle van gravar el 2011, amb Refree, Mazoni, Lluís Gavaldà, Gerard Quintana, Lídia Pujol, Anna Roig, etc.–, però amb Animalari urbà s’ha fet un pas més cap a una saludable desinhibició, recompensat amb el premi Enderrock al millor disc de música familiar del 2021. Diumenge al migdia, va tenir lloc l’estrena en directe d’Animalari urbà, a la sala de cambra de l’Auditori de Girona, pràcticament plena. Era, per tant, la primera vegada que The Tyets i la seva banda, formada per quatre micos molt trempats –dues guitarres, bateria i percussions–, afrontaven el repte de tocar per a un públic intergeneracional, amb les seves trepidants adaptacions dels poemes sobre animals d’Enric Larreula. Repte superat. Per posar-hi només una però, s’hauria agraït que el volum no fos tan alt.

Animalari urbà té com a fil argumental la recerca d’un ratolí “molt tronera” que dona títol al primer single del disc. El rosegador apareix entre el públic al principi i després se’l va reclamant infructuosament durant el concert, mentre van desfilant els convidats –i algun lleó progressista– com ara Yung Rovelló (El pingüí), Andana (La tortuga), l’exuberant Baaldo (La cuca), Yung Rajola (El colom) i els gironins Pol Bordas i Malson Atmosfèric (L’aranya). En els últims temes, inclosa La girafa –tot un hit–, 29 nens i nenes de La Bressola van sortir a fer els cors, per cloure una gran festa sense límits d’edat ni fronteres de cap tipus.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ART

Una trentena d’obres aspiren al premi d’escultura Vila Casas

Palafrugell
art

El Museu de l’Empordà dedica una retrospectiva pòstuma a Adrià Ciurana

Figueres
música

Nostaldisc celebrarà el 1r campionat gironí de rebobinat de cintes de casset amb ‘boli’ Bic

sant gregori
Torroella de montgrí

El talent més internacional omple de màgia el 12è Fimag

Torroella de Montgrí

Els Premis d’Arquitectura ja han seleccionat les 24 obres candidates

Girona

De l’abús a celebrar la sexualitat, dalt de l’escenari

BARCELONA/IGUALADA
ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA