Cultura

Lipovetsky serà a Girona a l’abril convidat per la UdG

El pensador francès parlarà d’hipermodernitat en un seminari de la Càtedra Ferrater Mora, dels dies 6 al 8

El filòsof francès Gilles Lipovetsky (París, 1944), un referent en l’anàlisi de les transformacions dels valors i els comportaments en les societats occidentals, és el proper convidat de les Lliçons Ferrater Mora de la Universitat de Girona (UdG), on impartirà un seminari entre el 6 el 8 d’abril. Professor de la Universitat de Grenoble, Lipovetsky és un dels principals teoritzadors de l’anomenat pensament postmodern –particularment a l’assaig La era del vacío, traduït al castellà, com bona part de la seva obra, a Anagrama–, un concepte que ha qüestionat en els darrers treballs per considerar-lo massa ambigu. Al seu parer, les societats liberals del present es defineixen més aviat per una “modernitat superlativa” i desenfrenada (la hipermodernitat), que associa a l’hiperconsum, a través del qual la gent experimenta una “felicitat paradoxal” perquè, si bé la majoria de ciutadans es declaren feliços, mai no hi havia hagut tantes depressions, preocupacions i ansietats, ni una sensació tan acusada de malviure. En el raonament de Lipovetsky, la societat de l’hiperconsum, doncs, multiplica el gaudi privat, però és incapaç d’estimular l’alegria de viure.

La presència de Lipovetsky a Girona, que la Càtedra Ferrater Mora va anunciar ahir com un “fet extraordinari”, es concretarà en un seminari amb el títol Viure a l’època de la hipermodernitat, que desplegarà en tres sessions: ‘L’individualisme a l’edat de la hipermodernitat‘, ‘La societat de la seducció’ (un dels seus títols més influents és El imperio de lo efímero, dedicat a la moda) i ‘Consumisme i bondat’. Les sessions seran a la Sala de Graus de la Facultat de Lletres i l’accés és gratuït, amb inscripció prèvia al correu electrònic dir.cfm@udg.edu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Imma Prieto dirigirà la Fundació Tàpies

barcelona
XAVIER TRESSERRAS
PRESIDENT DE LA CONFEDERACIÓ SARDANISTA

“El més important és que la gent s’apropi a la sardana”

BARCELONA
art

Juan Carrete, gran expert de l’art del gravat

Patrimoni cultural
El Museu del Cinema celebra 25 anys

Més que un museu de cinema

Girona

El tres de nou ja passeja

Barcelona
Crítica
música

Un ‘Tamerlano’ de traca i mocador

Crítica
teatre

Coralina: “Parlem de coses alegres”

El Ballet Jove i el Conservatori  de Girona estrenen ‘Coppélia’
Música i Ballet

El Ballet Jove i el Conservatori de Girona estrenen ‘Coppélia’

Girona
cultura

El Fimag de Torroella de Montgrí ha exhaurit el 90% de les 6.100 entrades

torroella de montgrí