Arts escèniques

Marc Pujol

Actor

“Hauria de ser un èxit”

Actor que alterna l’òpera familiar al Liceu amb obres que donen veu als immigrants. Té un registre ampli i genera confiança en l’equip. Se sent un privilegiat de poder encadenar tantes feines. Ara actua a Forever young (demà conviden 300 avis vinculats a associacions del tercer sector, al Poliorama). És el setè títol des del setembre.

És una temporada normal, com a actor?
Sí, en tot cas em sento privilegiat d’encadenar tantes feines. Des del setembre, he fet set espectacles diferents.
Quin ha estat el seu periple, per ara?
Al setembre vam fer Los niños de Morelia a Dau al Sec. A l’octubre, vaig dirigir Human project, un encàrrec de l’Ajuntament de Sabadell (els assaigs van començar a l’agost). Al novembre, al Versus L’habitació tancada i alguna funció de La petita flauta màgica, al Liceu. Al desembre vam estrenar Apologia i escarni de l’estupidesa humana a l’Eòlia. Després d’uns dies de vacances, vaig reprendre El monstre al laberint al Liceu. Des del març estem al Poliorama fent Forever young.
Serà l’obra de major durada del seu periple anual.
Hi estarem fins al 29 de maig. Al juny i al juliol fem temporada a Madrid. I per a la tardor tenim acordats bolos.
Guillem Clua diu que l’opció és fer com a Madrid: alternar funcions diàries.
No. Afecta la qualitat perquè obliga a fer canvis d’escenaris i d’il·luminació diaris i s’acaba aprofitant el que hi havia d’abans. Tampoc hi ha temps dels actors per preparar-se perquè sovint es doblen títols en un mateix dia.. Precaritza. A Madrid, sí que hi ha un hàbit molt social de quedar per anar al teatre; nosaltres som més rancis.
Quin és el problema?
És una llàstima que no es reposi el que funciona. Hi esmercem molts esforços i costa que es reprogrami.
A la primavera, es podria programar de dilluns a divendres com fa LaPerla29?
Pot ser una bona idea. La Flyhard també programa dilluns i va bé.
Un actor ha de difondre els seus treballs a les xarxes?
Cadascú ha de fer com ho senti. A mi, m’agrada. Perquè és bo establir vincles amb el públic fidel que et segueix.
Entrades al 50%?
Són maneres d’atraure el públic. És bo fer accions puntuals, que ajudin a reforçar la campanya a meitat de temporada. Com els de Cantando bajo la lluvia, que van fer una funció amb el públic disfressat d’època.
Alguna solució màgica?
Vivim una conjuntura difícil. No em dedico a omplir teatres. Hi ha una incertesa econòmica amb les vagues i l’increment de preus i la guerra.
És un èxit ‘Forever young’?
És un èxit segur: la gent s’emociona, riu i acaba dreta aplaudint. Va funcionar molt bé en la primera època. Però, avui, aquesta satisfacció, no es tradueix a la taquilla.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

literatura

El nou segell Tres Portals editarà llibres d’interès espiritual i literari

barcelona
societat

XXIX Mostra de Teatre d’Instituts Públics de la demarcació de Girona

blanes
art

Els artistes catalans de tots els temps, junts en un diccionari en línia

barcelona
Cultura

Pas endavant pel futur Arxiu Comarcal de la Conca de Barberà

Montblanc
ART

El Festival Vadart torna amb més art, música i enologia

Vilajuïga
Bernat Salvà
Periodista i escriptor

“Un llibre de viatges pot tenir la complexitat de la vida mateixa”

Barcelona

Torna el boomerang, l’espai musical inclusiu a la Mirona

salt
música

Eduard Costa publica l’enèrgic ‘Ben amunt’, el primer disc signat amb el seu nom

sant pol de mar
Novetat editorial

Jaume Planas dissecciona la fauna local d’un barri com n’hi ha tants

blanes