Música

Crònica

Diva poc generosa

Christina Aguilera va actuar a Cap Roig durant uns 70 minuts en què no sempre va estar a l’escenari

No és fàcil madurar si ets una diva pop, a menys que et diguis Madonna. Aquest és un món basat en aspectes tan efímers com ara la joventut, la bellesa, l’èxit instantani i massiu, i la fidelitat d’un públic que canvia de referents amb la celeritat amb què es van succeint les noves modes i tendències. O sigui: avui ho ets tot, demà no ets res. En aquest sentit, a Christina Aguilera les coses no li han anat gens malament: porta més de dues dècades col·leccionant èxits, des del seu debut homònim del 1999 que s’obria amb Genie in a bottle i What a girl wants, que òbviament van tenir un lloc destacat i van ser rebuts amb una sonora reacció del públic en el seu concert de dissabte al Festival de Cap Roig. Concretament, els dos hits van completar amb les més Bionic i Vanity, totes dues del 2010, el segon dels cinc actes en què estava estructurat el concert.

Sí, cinc actes, però en realitat Christina Aguilera només va estar en escena uns 70 minuts –després d’un retard de mitja hora en l’inici del concert– i, en realitat, tampoc no va ser exactament així, perquè la diva va abandonar sovint l’escenari per delegar el pes de l’espectacle en els seus sis ballarins, tres nois i tres noies; en un acurat muntatge videogràfic en homenatge constant a si mateixa, i en el seu competent trio vocal, amb dues veus femenines i una masculina. Amb ell Christina va interpretar en duet l’emotiva Say something, en un dels moments més intensos d’una nit en què la cantant no va ser prou generosa, ni en temps ni en ganes de satisfer el seu públic. Si a més es té en compte que les entrades costaven entre 200 i 340 euros, és evident que algú podria sentir-se estafat. Potser aquests són els estàndards dels espectacles de Las Vegas, però aquí encara es demana a l’artista que suï la samarreta o, en aquest cas, el vestit de vampiressa futurista –que va anar modificant lleugerament al llarg de la nit, sempre mostrant els atributs dels seus voluptuosos 41 anys– quan pagues una entrada, i més per un preu de tres dígits.

Però encara va ser més notori que, tenint un disc nou en el mercat, Aguilera, en què reivindica les seves arrels equatorianes –segurament, un intent de fer-se un lloc en la poderosa escena llatina, la de Rosalía, que el mateix dissabte omplia el Sant Jordi–, no només li dediqués el tercer acte, amb Santo, Suéltame i Para mis muchachas, sinó que tampoc fes ni el mínim esforç per comunicar-se amb el públic en la que ven com la llengua dels seus ancestres. Pur màrqueting.

Amb la meitat dels quatre músics de la banda semiamagats rere l’aparatosa estructura de l’escenari, tot el protagonisme va ser per a la diva –quan hi era– i per als seus ballarins. No deixa de ser curiós que el gran moment de la nit fos, per cloure el quart acte, la versió del Lady Marmalade de Labelle (“Voulez-vous coucher avec moi ce soir?”) que va gravar fa més de vint anys amb altres reines pop del moment per a la pel·lícula Moulin Rouge! En el cinquè i últim acte, Christina Aguilera encara va poder demostrar que té una gran veu en cançons com Beautiful i Fighter, però el regust final va ser un xic amarg.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

CULTURA

Visites al campanar de Sant Fèlix de Sabadell per celebrar el tricentenari

sabadell
CULTURA

Durro enceta la festa del foc al Pirineu amb la baixada de falles

Durro
SÓNAR 2024

Entre clàssics gals i transgressors kenyans

BARCELONA

Revista centenària

Banyoles
Lluïsa Julià i Capdevila
Directora de la “Revista de Catalunya”

“Volem fer més visible la «Revista de Catalunya»”

Banyoles
“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”
Josep M. Roig Rosich
Historiador

“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”

Banyoles
Joan Villarroya Font
Historiador i autor del llibre “Mussolini contra Barcelona”

“Al darrere del bombardeig del 17 de març del 1938 hi havia Mussolini”

Badalona
música

Aire, el nou projecte dels cassanencs Anna Pérez i Xevi Vallès, estrena el seu primer disc

cassà de la selva
cultura solidària

El 19è festival El Patio de La Penyora arribarà dimarts al centre penitenciari de Wad-Ras

girona