Cultura

Sitges supera els rècords

El festival ja ha venut 70.833 entrades, més que en cap altra edició

A pocs dies del final, diumenge, el Festival de Sitges ja ha superat un dels rècords dels indicadors que marquen l’afluència de públic: s’han venut 70.833 entrades úniques, una xifra més alta que en les edicions prèvies a la pandèmia. La recaptació ascendeix a 728.000 euros, molt a prop dels 750.000 que es van aconseguir el 2018. L’organització del festival preveu superar aquesta xifra en els quatre dies que queden des del moment en què s’ha fet el còmput, i calcula que, comptant abonaments i acreditacions, s’arribarà als 135.000 o als 140.000 espectadors, xifra que pot representar “el rècord de tota la història dels festivals”.

Moltes sessions, especialment durant el cap de setmana passat, van penjar el cartell d’entrades exhaurides, i les xifres ho reflecteixen. Àngel Sala, director del festival, diu que aquestes xifres no l’agafen per sorpresa: “Jo soc una persona molt optimista, potser no m’esperava un rècord, però sí una tornada brutal del públic. El fantàstic és en una situació de consum privilegiat i la gent en tenia moltes ganes. També ho esperàvem perquè la programació era molt atractiva per a la gent. Són important les xifres, però també l’èxit qualitatiu.”

Edició complicada

Àngel Sala defineix aquesta 55a edició com “molt complicada d’organitzar”, perquè “arrencàvem des del caos i no ha desaparegut, ha quedat instal·lat en el dia a dia”. En una compareixença davant la premsa, va agrair la gran col·laboració de productors, distribuïdors i empreses internacionals, i del seu propi equip, “ple de passió i que no es rendeix mai”. La feina ha estat difícil: “Tancar cada pel·lícula és un expedient X, i això s’ha de multiplicar per 150.” També diu que el futur són exemples vistos al festival de “plataformes, estudis, distribuïdores i exhibidores units, començant per la pel·lícula d’inauguració, Venus.”

Per a l’any que ve, diu que volen “pensar en un leitmotiv diferent”. “Encara que volem fer picades d’ullet a pel·lícules amb aniversaris especials”, hi afegeix. És el cas de L’exorcista, que farà 50 anys, Juràssic Park i Malson abans de Nadal, que en fan 30.

Àngel Sala va lliurar en aquesta edició el Gran Premi d’Honor del Festival de Sitges al mític creador d’efectes especials i maquillatge Colin Arthur, que ha treballat en films com Conan el Bàrbar, La història interminable i Desafiament total.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

EQUIPAMENTS

La segona biblioteca de Figueres es començarà l’any 2025

FIGUERES

Quevedo, confirmat al festival Mediterranea de Roses d’aquest estiu

ROSES
PATRIMONI

La família Sunyer i Bover cedeix el fons documental a Salt

SALT
MÚSICA

Joan Miquel Oliver i Mazoni, al Microclima de Camprodon

CAMPRODON

‘Homas’, el nou disc de Stay Homas es publicarà el 5 de maig

Barcelona

Rosalía i Rauw Alejandro publiquen ‘Beso’, ‘Vampiros’ i ‘Promesa’

Barcelona
Música

Els venerables del Black Music

girona / salt
llibres

Sánchez Piñol: “La gent no canvia si no hi està obligada”

‘John Wick 4’ puja a un altre nivell

Barcelona