Música

Crítica

música

Producte de màrqueting

Afirmar que Cecilia Bartoli és un dels grans noms del panorama musical internacional és una obvietat. Una carrera pensada i concebuda fins al darrer mil·límetre ha fet que cada disc o concert seus siguin sempre alguna cosa més. El seu retorn al Gran Teatre del Liceu, després del recital amb el pianista György Fischer ara fa només 29 anys, era tot un esdeveniment, com així ens ho va recordar el director artístic del Gran Teatre del Liceu abans de començar el concert, que va tenir un resultat artístic més de producte de màrqueting que no de gran interès musical. En primer lloc, per la construcció d’un programa que semblava tenir més voluntat a mostrar els pentinats i vestits de la diva italiana que no pas el seu instrument musical, que, als cinquanta-sis anys, continua oferint una coloratura i un fiato absolutament admirables.

Concebut el concert com una immensa arquitectura sonora perfectament embastada amb obres de Händel, Porpora, Hasse, Telemann i Vivaldi, la veritat és que l’elecció del títol Farinelli i el seu temps va sonar més a pretext perquè la mezzosoprano pogués oferir i construir l’esmentat producte.

No estem dient, en absolut, que la prestació artística de la solista i de la formació Les Musiciens du Prince-Monaco, que dirigeix des del clavicèmbal Gianluca Capuano, no estiguessin a l’altura perquè hi van estar, molt. Van ser absolutament magistrals les contribucions dels solistes de traverso, oboè i, sobretot, el trompeta Thibaud Robinne. El resultat general va ser, però, més el d’aquest producte pensat per a nous públics que no pas per als connaisseurs. I com a prova fefaent del que diem l’elecció dels bisos amb la presència de música del napolità Ernesto de Curtis (1875-1937), malgrat que el conjunt era una orquestra barroca. Però a Bartoli se li permet tot i és d’esperar que no passin tants anys abans de tornar-la a escoltar al Liceu. Si pot ser, però, amb un projecte no tan manat pel màrqueting.

Cecilia Bartoli i Les Musiciens de Prince-Monaco
Director: Gianluca Capuano
Gran Teatre del Liceu, 29 d’octubre


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

De l’abús a celebrar la sexualitat, dalt de l’escenari

BARCELONA/IGUALADA
ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA