Música

Crítica

música

Hipnotitzant

Una de les gires amb parada a Barcelona que la pandèmia va obligar a ajornar cada dos per tres, la del nord-americà Bon Iver, va aterrar dilluns finalment al Palau Sant Jordi, on 9.000 espectadors van deixar-se arrossegar per una experiència sonora i visual hipnotitzadora i fascinant.

Bon Iver ja havia visitat Barcelona en tres altres ocasions: l’any 2008 –programat a les quatre de la tarda!– al Primavera Sound, quatre anys més tard al Poble Espanyol i l’any 2017, en condició, aleshores ja, de cap de cartell, de nou al Primavera Sound. Li mancava, però, un concert com el d’abans-d’ahir: en un lloc ideal per a un muntatge que confirma que, encara que pugui semblar mentida, hi ha músics que són capaços de jugar la carta de la intimitat en distàncies llargues i, a diferència dels festivals, davant d’un públic atent i generós que havia pagat l’entrada per veure’l a ell i prou.

Les veus robòtiques i en falset, les harmonies sobrenaturals i una estructura de triangles lluminosos van ser els pilars amb què Justin Vernon, nom real del músic, i el seu sextet van construir l’espectacle, amb indie-rock sofisticat, tempestes elèctriques, serenor acústica (emocionant bis amb Vernon tocant tot sol Re: Stacks davant un públic emmudit), flaixos de jazz amb la puntual aparició d’un saxo i, fins i tot també, com a U (Man Like), d’un adult oriented rock enlluernador. Un espectacle en comunió i ben rodó.

Bon Iver
Palau Sant Jordi, 7 de novembre


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

De l’abús a celebrar la sexualitat, dalt de l’escenari

BARCELONA/IGUALADA
ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA