Cultura

Actes previs a l’Any Domènech Montaner

El Palau de la Música Catalana i el recinte modernista de l’antic Hospital de Sant Pau, tots dos de l’arquitecte Lluís Domènech i Montaner, celebraran en les pròximes setmanes el 25è aniversari de la declaració conjunta com a patrimoni mundial per la Unesco “pel seu valor universal excepcional”.

La Unesco va reconèixer el Palau de la Música com una construcció exuberant amb estructura d’acer, espaiosa i plena de llum, decorada per una munió de grans artistes de l’època, i en el cas de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau va destacar-ne el disseny i la decoració, d’una gran audàcia i adaptats perfectament a les necessitats dels pacients que acollia.

Amb motiu del 25è aniversari de la declaració de la Unesco, acordada el 1997 a Nàpols, tots dos espais monumentals s’han unit per oferir una entrada combinada a preu reduït de 19 euros, que es podran adquirir a través dels webs de les dues institucions entre l’1 de desembre i el 6 de gener del 2023, any en què es commemorarà el centenari de la mort de l’arquitecte de les dues obres.

Finalitzat aquest període promocional, el públic podrà adquirir l’entrada combinada als dos edificis a un preu de 24 euros, un preu que es podrà complementar amb una tapa (32 euros) o un àpat (57 euros) al Cafè Vienès de l’Hotel Casa Fuster, una altra obra destacada de Domènech i Montaner.

Per celebrar aquesta efemèride, el Palau de la Música li dedicarà el concert de la Missa Solemnis, de Beethoven, el 21 de desembre, amb l’Orchestre does Champs Élysées i el Collegium Vocale Gente, sota la direcció de Philippe Herreweghe.

El Recinte Modernista de Sant Pau, per la seva banda, celebrarà l’aniversari amb una exposició de fotografies dels primers treballs de restauració i recuperació de l’hospital, que testimonien el despertament de la consciència de la seva singularitat des de finals dels anys setanta.

Aquests i altres actes seran el pròleg de l’Any Domènech i Montaner, que, declarat per la Generalitat, tindrà lloc el 2023. La programació d’activitats es donarà a conèixer en les setmanes vinents.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

ÀLEX MONTIEL
CUINER I MÚSIC

“La part social del ‘punk’ m’ha influït com a cuiner”

girona
Llibres
Història de les execucions públiques

Mala mort a Barcelona

Barcelona

El Primavera Sound Madrid suspèn la jornada de dijous per la previsió de pluja

barcelona

Retrat multidisciplinar del poeta Pessoa, al Romea

barcelona

‘Woman’ més que un musical d’Aaron Vivancos

barcelona

El passacarrers inicia una Patum amb més pressupost que mai

BERGA

Chanel inaugurarà la 16a edició del Sons del Món de Roses

Roses
ORIOL MALET
IL·LUSTRADOR

“La vocació de dibuixar l’he tinguda sempre”

BARCELONA
Llibres

Tres Jordis i una passió

Barcelona