Patrimoni

Som Cultura 2022 tanca amb un 70% d’ocupació

Enguany l’activitat amb més participació ha estat ‘Els museus surten al carrer’

El fes­ti­val Som Cul­tura ha tan­cat la setena edició aquest novem­bre amb un total de 751 par­ti­ci­pants. El mes de les experiències cul­tu­rals a la Costa Brava i el Piri­neu de Girona ha regis­trat una ocu­pació mit­jana del 70,1%, seguint la mateixa línia dels resul­tats de les dar­re­res edi­ci­ons.

L’acti­vi­tat que va tenir més nom­bre de públic va ser Els museus sur­ten al car­rer, a Cas­telló d’Empúries, que va reu­nir prop de 400 per­so­nes, entre nens i nenes acom­pa­nyats pels fami­li­ars. Hi van par­ti­ci­par dis­set cen­tres inte­grats en la Xarxa de Museus de les Comar­ques de Girona, que van orga­nit­zar tallers de tota mena en una acti­vi­tat fami­liar que ja està ple­na­ment con­so­li­dada com una de les pro­pos­tes pròpies del Som Cul­tura que des­per­ten més interès.

Una altra de les pro­pos­tes de més èxit va ser el cicle de visi­tes guia­des als cemen­ti­ris dels muni­ci­pis de Llo­ret de Mar i Olot, amb més d’un cen­te­nar d’ins­crits. En aquest sen­tit, cal des­ta­car el bon fun­ci­o­na­ment de les visi­tes tea­tra­lit­za­des pro­gra­ma­des, com ara la pro­posta La casaca del capità, al cas­tell d’Hos­tal­ric, i el Tas­tet tea­tra­lit­zat d’aigua, a Cal­des de Mala­ve­lla.

Per altra banda, segons l’enquesta encar­re­gada pel Patro­nat de Turisme Costa Brava Girona de la Dipu­tació de Girona als par­ti­ci­pants del Som Cul­tura, el 67,1% dels par­ti­ci­pants pro­ce­dien de les comar­ques giro­ni­nes, prin­ci­pal­ment de ciu­tats com Girona, Figue­res, Olot o Ripoll. A més, aquest any, el 30,7% pro­ce­dien de loca­li­tats de la demar­cació bar­ce­lo­nina, gai­rebé un de cada tres.

La mateixa enquesta va reco­llir el grau de satis­facció del públic assis­tent. D’aquesta manera, el 94% van valo­rar com a “molt bona” (la millor valo­ració pos­si­ble) l’acti­vi­tat, el 4% com a “bona”, i només el 2% com a “nor­mal”.

El pro­jecte d’experiències cul­tu­rals a la Costa Brava i Girona Som Cul­tura es du a terme cada mes de novem­bre i enguany ha cele­brat la setena edició amb més d’una qua­ran­tena de pro­pos­tes genuïnes ofer­tes per les dife­rents enti­tats i empre­ses asso­ci­a­des al Club de Màrque­ting Cul­tura i Iden­ti­tat del Patro­nat de Turisme Costa Brava Girona de la Dipu­tació de Girona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.