Cultura

Pròleg, últim dia d’obertura

La llibreria Pròleg viurà avui l’última jornada de portes obertes al local al carrer Sant Pere Més Alt de Barcelona on ha estat des del 2009. Quan aquest vespre es tanquin les portes, la llibreria dedicada al llibre de la dona entrarà en un estadi d’incertesa, ja que la seva propietària, Núria Monrós, ha decidit “parar un moment” i buscar una solució de futur en companyia d’altres possibles sòcies o interessades en formar part d’un equip que ara no existeix, d’una nova estructura o model d’empresa , o d’una nova propietat. “La meva voluntat es cuidar el futur de Pròleg per la seva continuitat, amb mi o sense mi”, diu.

Tot i que la situació és incerta, el d’avui no és, però, el comiat de Pròleg, que ha trobat, com a solució intermèdia, refugi en el món de les xarxes. Mentre la llibreria no trobi un nou espai físic seguirà comercialitzant els seus productes a través de l’espai Bookshop.org, opció que ja es troba disponible avui en dia.

L’alarma sobre el futur de Pròleg es va encendre fa tres anys i mig quan la nova propietat de l’edifici va voler fer fora la llibreria. Es va obrir una negociació, amb la intervenció de l’Ajuntament, i es va aconseguir una pròrroga de contracte de tres anys, que va vèncer l’estiu passat. Al juliol, Pròleg va llançar un SOS sobre el seu futur, però va aconseguir, només, allargar l’estada al local de Sant Pere Més Alt fins a finals de febrer.

A partir de demà, tocarà fer inventari, devolucions i, finalment, traslladar el fons de la llibreria restant a un magatzem. Tot i l’esgotament per les dificultats de tirar endavant, la propietària de Pròleg no defalleix i continua a la recerca d’una solució de futur.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Imma Prieto dirigirà la Fundació Tàpies

barcelona
XAVIER TRESSERRAS
PRESIDENT DE LA CONFEDERACIÓ SARDANISTA

“El més important és que la gent s’apropi a la sardana”

BARCELONA
art

Juan Carrete, gran expert de l’art del gravat

Patrimoni cultural
El Museu del Cinema celebra 25 anys

Més que un museu de cinema

Girona

El tres de nou ja passeja

Barcelona
Crítica
música

Un ‘Tamerlano’ de traca i mocador

Crítica
teatre

Coralina: “Parlem de coses alegres”

El Ballet Jove i el Conservatori  de Girona estrenen ‘Coppélia’
Música i Ballet

El Ballet Jove i el Conservatori de Girona estrenen ‘Coppélia’

Girona
cultura

El Fimag de Torroella de Montgrí ha exhaurit el 90% de les 6.100 entrades

torroella de montgrí