Patrimoni

Olot recupera la figura de Joan Llor, mestre fuster del segle XVIII

Li dediquen una exposició a la sala oberta

Visites guiades, xerrades i tallers complementaran la mostra

La sala oberta del Museu de la Garrotxa, d’Olot, acollirà a partir d’aquest cap de setmana l’exposició Joan Llor. Mestre fuster d’Olot (1742-1805) sobre la producció d’aquell artesà, a qui s’atribueix una tècnica particular de decoració. La mostra, de la qual és comissària Mònica Piera, aplega peces restaurades per Mercè Benavent i s’hi explicaran tècniques com ara els emmetxats, les decoracions de color plata o els dibuixos que Llor aplicava als seus mobles. La manera d’aconseguir de les tonalitats de plata, a base de mesclar diferents metalls, és el que ha fet cèlebre aquest artesà. El muntatge expositiu, a més, fa un recorregut pel patrimoni de mobles antics conservats a diferents cases de la Garrotxa.

Paral·lelament s’organitzaran visites guiades, una sortida de bany de bosc, diverses xerrades i tallers. L’exposició estarà oberta fins al 15 d’agost.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

bcn film fest

Tirar-se els plats pel cap a la Costa Brava

Barcelona
Cinema

Uns dracs amb ADN xinès, australià i europeu

màlaga

Salvat-Papasseit, sempre jove

Barcelona
Margarida Aritzeta
Escriptora, autora de ‘Les dones del lli’

“La lluita i el camí fet per les dones no han estat endebades”

Valls
Drama biogràfic

Radiografia d’una relació tòxica amb un home més gran

Crítica

La recerca de tresors enterrats

Guaita què fan ara
Sèries

La llarga ombra del masclisme seguint el rastre d’un assassí en sèrie

Drama

‘Rosalie’, una dona barbuda contra la societat

animació

‘Hate songs’, ferides que no es curen