Arts escèniques

Temporada Alta Iberoamèrica tanca la seva XI edició triplicant els espectadors de l’any passat

El festival ha portat una vintena de propostes i 80 funcions repartides entre Buenos Aires, Lima i Montevideo

Temporada Alta Iberoamèrica ha tancat la seva XI edició amb un 78% d’ocupació i triplicant els espectadors de l’any passat, segons ha informat l’agència ACN. En total, n’ha rebut 8.621, sumant el públic que ha vist alguna de les obres a l’Argentina, el Perú i l’Uruguai. Entre l’1 de febrer i el 5 de març, el festival ha portat més d’una vintena de propostes als tres països. Entre aquestes, les catalanes ’Ma solitud’ de Guillem Albà, ’Loco Amoris’ de Pablo Macho i Pau Roca, i ’360 grams’ d’Ada Vilaró. En total, s’han fet 80 funcions (25 més que l’any passat). De totes elles funcions, vuit van penjar el cartell de ’sold out’. Eren les dels espectacles ’Rota’, ’Clownti’, ’Altsasu’, ’Yo soy Fedra’, ’Quemar el bosque contigu’, ’Puto Barrio’ i la catalana ’Ma solitud’.

Una vintena de propostes diferents i vuitanta funcions que han voltat pels escenaris de tres països (l’Argentina, el Perú i l’Uruguai). La XI edició de Temporada Alta a Iberoamèrica es tanca amb bones xifres, assolint un percentatge d’ocupació del 78%, cosa que suposa un 21,8% més en comparació amb l’edició del 2022.

A més, la sala Timbre 4 de Buenos Aires ha tornat a organitzar el Torneig de Dramatúrgia Transatlàntic (que enguany també ha arribat a l’edició número XI). Com és habitual, el torneig ha enfrontat autors catalans amb dramaturgs argentins.

Coorganitzat per Temporada Alta i l’Institut Ramon Llull en col·laboració amb la sala i la Fundació SGAE, en aquesta ocasió, hi han participat els catalans Xavi Buxeda (’Ja ho deixarem per escrit’) i Carla Rovira (’El canvi’), finalista i guanyadora del Torneig de dramatúrgia 2022. Nicolas Marina s’ha proclamat, en aquest cas, guanyador amb el text ’Mis libros y tus libros’, imposant-se a José Montero, que també va arribar a la final amb ’El libro de la esposa’.

Finalment, dins de la programació, aquest any també hi ha hagut una proposta a distància: ’Cementerio’, d’El Conde de Torrefiel i Cabosanroque. És una experiència sonora que forma part d’una sèrie d’audioguies que es podran anar escoltant de forma gratuïta a la nova plataforma CaixaFòrum.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

llibres

Immigració obligada narrada pels protagonistes

Barcelona
opinió

Independent i acollidora

LaBGC
Artista

“Coneixes gaires escoles amb bons edificis i prou personal?”

girona
novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda