Cultura

MÚSICA

Els suecs Ringmasters, al festival ’Girona A Cappella’

L’esdeveniment tindrà lloc del 13 al 21 de maig en diferents escenaris de la ciutat, coincidint amb Girona, Temps de Flors

Girona acollirà del 13 al 21 de maig l’onzena edició del festival internacional Girona A Cappella, l’únic d’aquest gènere a tot l’Estat espanyol. L’esdeveniment portarà a la ciutat algunes de les formacions referents en l’àmbit internacional de la música sense instruments, expressada només amb la veu. Els suecs Ringmasters encapçalen el cartell d’enguany, que com sempre combinarà propostes internacionals amb propostes del país i locals.

Aquest matí ha tingut lloc la presentació de la programació a càrrec del vicealcalde i regidor de Cultura de l’Ajuntament de Girona, Quim Ayats; del vicepresident segon i diputat de Cultura de la Diputació de Girona, Albert Piñeira, i del director del festival, Pau Marquès.

“Girona A Cappella Festival és una proposta cultural de primer ordre, diferencial, internacional, que prima l’excel·lència i la qualitat artística. A més, en el festival també´ tenen cabuda els nous valors de gènere amb actuacions de cors i formacions a cappella gironines i d’arreu del país. Vull posar en valor que és l’únic festival d’aquest gènere a tot l’Estat espanyol”, ha afirmat el vicealcalde i regidor de Cultura Quim Ayats.

“Hem d’estar orgullosos, perquè fa més d’una dècada que comptem amb aquest festival —l’únic del seu gènere a tot l’Estat— que ha posat Girona en un lloc d’honor del circuit europeu de la música a cappella. Per això a la Diputació estem molt satisfets de col·laborar, any rere any, amb el festival”, ha explicat vicepresident segon i diputat de Cultura Albert Piñeira.

Els suecs Ringmasters, una de les millors formacions de Barbershop del món i l’únic grup no nord-americà que ha aconseguit guanyar el campionat mundial de Barbershop, seran el plat fort del festival (20 de maig, a les 20 h).

També hi actuarà el Cor Geriona (14 de maig, a les 18 h) que oferirà un concert exclusivament a cappella, o la formació ugandesa Aba Taano (20 de maig, a les 18 h), un cor sorgit del projecte humanitari “Música per a salvar vides”.

Les propostes continuaran amb Rap de Girona i l’exhibició dels finalistes de l’última edició del Rap dona de menjar (18 de maig, a les 19 h), una competició de Mc’s de les comarques gironines, que fa anys que es realitza a la ciutat de Girona, amb format benèfic per recollir aliments per a persones i o col·lectius desfavorits de Girona i Salt.

Aquest any Girona a Cappella tornarà a programar un concert de la Capella Polifònica de Girona al monestir de Sant Daniel (17 de maig, a les 21 h). Un concert emmarcat en la jornada nocturna de Temps de Flors i on hi haurà una taquilla inversa que anirà destinada íntegrament a la conservació d’aquest monestir mil·lenari.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Mor l’escriptor Antonio Gala als 92 anys

barcelona
cinema

Palma d’Or a la dissecció implacable d’una parella

canes
Mirador

Castanys, l’home tranquil

Cinema

El film vietnamita ‘Bên Trong Vo Ken Vang’, premi a la millor òpera prima a Canes

Barcelona

Carles Santiago guanya el premi popular de ’La Sardana de l’Any del 2022’

LLORET DE MAR

Arrenca el Festivalot i omple la Devesa de famílies

GIRONA

Els paisatges que han inspirat una vintena d’artistes catalans, en un llibre

barcelona
cinema

La poesia d’Alice Rohrwacher il·lumina al final del festival de cinema de Canes

canes

El Quartet Mèlt celebra 10 anys amb la publicació del tercer disc ‘Celebrem’

Barcelona