Altres

Crònica

Un obsequi per als sentits

Un espectacle al centre d’arts digitals L’Ideal commemora el centenari del celler Perelada

La història, la cul­tura i els vins. Pera­lada ha mari­dat aquests tres àmbits al llarg dels anys i el cen­tre d’arts digi­tals de Bar­ce­lona L’Ideal els va sin­te­tit­zar dis­sabte i ahir a la nit amb una expo­sició i l’espec­ta­cle L’obse­qui, que han ser­vit per cele­brar el cen­te­nari del celler Pere­lada. Dos incu­na­bles medi­e­vals, un capi­tell romànic i altres objec­tes i foto­gra­fies expli­quen en la mos­tra Pere­lada 100. Els sen­tits de la història el pas­sat del cas­tell de Pera­lada, que va pertànyer als bes­comp­tes de Roca­bertí, del fes­ti­val i del celler, fun­dat el 1923 per la família Mateu. Un pre­ludi per­fecte per a l’espec­ta­cle, cele­brat a la sala prin­ci­pal de L’Ideal. Qua­tre dels cinc sen­tits van ser obse­quiats, amb un tast de vins del celler i amb música, dansa, jocs de llums i múlti­ples for­mes i colors a les enor­mes pan­ta­lles que ocu­pen les parets, en cons­tant diàleg amb els artis­tes.

Unes 150 per­so­nes, entre les quals, dis­sabte, hi havia els cine­as­tes Albert Serra i Isa­bel Coi­xet, el direc­tor d’òpera i tea­tre Mario Gas, els intèrprets Vicky Peña i Àngel Llàcer, l’escrip­tor Martí Giro­nell, el direc­tor del Liceu Valentí Ovi­edo, el can­tant líric René Pape i la con­se­llera de Cul­tura, Natàlia Gar­riga, van assis­tir, pri­mer de tot, a l’estrena de Roots, peça de música con­tem­porània encar­re­gada al com­po­si­tor empor­danès Marc Timón. Va ser inter­pre­tada per dues sopra­nos, el mateix autor al piano, dos vio­lins, una viola i un vio­lon­cel, men­tre gla­ci­ars, ona­des, estre­lles fuga­ces, salts d’aigua i altres for­mes, en per­fecte coor­di­nació, es muta­ven a les grans pan­ta­lles de les parets. Va ser rebut pel públic amb un fort aplau­di­ment.

Els assis­tents seien envol­tant l’esce­nari pels qua­tre cos­tats, en dues files de tau­les, cadascú amb tres copes de vi al davant. El tast del vi blanc Obse­qui, expli­cat per la veu pro­funda i embol­ca­lla­dora de Pere Arqui­llué, va donar pas a Camèlia, una peça de dansa cre­ada per Iratxe Ansa i Igor Baco­vich i estre­nada en el fes­ti­val de Pera­lada el 2021. Els movi­ments dels artis­tes, ara amb una música pre­gra­vada més tene­brosa i fosca, es desen­vo­lu­pa­ven en per­fecta sin­cro­nia amb els jocs de llums, for­mes i colors dels panells mul­timèdia. Més aplau­di­ments calo­ro­sos i el tast del vi negre Gran Claus­tre van pre­ce­dir la dar­rera peça de L’obse­qui: sis balla­rins van inter­pre­tar la core­o­gra­fia de Botis Seva 60 sec, amb aires de hip hop, estre­nada en el World Dance Com­pe­ti­tion de Lon­dres el 2014, i van des­fer­mar el deliri. Un tast del vi L’Amfi­trió –i dis­sabte, un excel·lent còctel sopar del xef Paco Pérez– va aca­bar d’arro­do­nir la cele­bració del cen­te­nari.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.