Arts escèniques

Crítica

teatre

Un vals per a la Ventafocs, ben agre

Deia Carolina Bianchi a Cadela Força que no és suficient dir que la venjança de les dones maltractades és la seva supervivència. Bàrbara Mestanza apel·la a una revisió del patriarcat a Sucia que tampoc genera confiança. El resultat de L’últim ball (del bolero van al pas doble, el tango i un vals que serà fatídic) és prou inoportú. La desesperació de la dona l’hauria pogut portar a fer com Hedda Gabler, desenganyada de tot. Però el més empoderador hauria estat sortir lliurement com una Ventafocs que llença la seva sabata al riu. La Roser és una Nora que no sap gestionar bé el seu cop de porta. La seva poca traça la fa dèbil. Potser no és un final de conte feliç però mostra una vulnerabilitat molt generosa, que s’aplaudeix amb la sensació d’aplaudir un final que no és el que voldries, però que és coherent.

Un muntatge dramàtic, amb voluntat de provocar reflexió, ha de pretendre construir una trama sobre uns personatges que viuen una contradicció que es va desplegant. L’últim ball, per exemple, guanya intensitat amb l’aparició del fill. Cada sortida (amb una interpretació sòbria de Daniel Cuello-Esparrell) fa un gir que eleva el drama. Més pla és el paper del marit (Gal Soler, turmentat pels secrets) i la dona (Montse Miralles, òrfena d’un pare que la sobreprotegia massa). Tenir un mapa tan traçat impedeix que aquests personatges empatitzin i acaben amb una interpretació que gesticula excessivament. Cada quadre arrodoneix una informació que desemboca a la tragèdia. Sembla que, com diu el títol, la relació es trencarà, que serà ferma la decisió: la Roser marxa de la protecció de l’Arnau, com si fos una Nora desorientada d’avui.

L’últim ball
Autoria: Gal Soler
Direcció: Txell Roda
Intèrprets: Montse Miralles, Gal Soler, Daniel Cuello-Esparrell
Dijous, 10 d’agost (fins al 27), al Teatre Gaudí Barcelona


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

arts escèniques

El festival Moujuïc portarà nou propostes de dansa al Castell de Montjuïc

BARCELONA
EQUIPAMENTS

El Museu Pau Casals defensa a Portugal la seva nominació com a millor museu europeu

EL VENDRELL
CULTURA

Mor l’escriptor Paul Auster, un dels grans referents de la literatura nord-americana

cinema

Naomi Kawase, la germana japonesa de Lluís Miñarro

Barcelona
David Verdaguer
Actor

“Les persones no som planes, som polièdriques”

Barcelona
MÚSICA

Pérez Treviño desxifra en un llibre el ‘misteri’ del pianista Josep Colom

BARCELONA
cinema - drama

‘Thriller’ coreà amb segell femení basat en fets reals

cinema - drama / biografia

Maria Montessori, una pedagoga revolucionària

cinema - animació / comèdia

Garfield surt de la zona de confort de gat casolà