Arts escèniques

Crítica

teatre

Un vals per a la Ventafocs, ben agre

Deia Carolina Bianchi a Cadela Força que no és suficient dir que la venjança de les dones maltractades és la seva supervivència. Bàrbara Mestanza apel·la a una revisió del patriarcat a Sucia que tampoc genera confiança. El resultat de L’últim ball (del bolero van al pas doble, el tango i un vals que serà fatídic) és prou inoportú. La desesperació de la dona l’hauria pogut portar a fer com Hedda Gabler, desenganyada de tot. Però el més empoderador hauria estat sortir lliurement com una Ventafocs que llença la seva sabata al riu. La Roser és una Nora que no sap gestionar bé el seu cop de porta. La seva poca traça la fa dèbil. Potser no és un final de conte feliç però mostra una vulnerabilitat molt generosa, que s’aplaudeix amb la sensació d’aplaudir un final que no és el que voldries, però que és coherent.

Un muntatge dramàtic, amb voluntat de provocar reflexió, ha de pretendre construir una trama sobre uns personatges que viuen una contradicció que es va desplegant. L’últim ball, per exemple, guanya intensitat amb l’aparició del fill. Cada sortida (amb una interpretació sòbria de Daniel Cuello-Esparrell) fa un gir que eleva el drama. Més pla és el paper del marit (Gal Soler, turmentat pels secrets) i la dona (Montse Miralles, òrfena d’un pare que la sobreprotegia massa). Tenir un mapa tan traçat impedeix que aquests personatges empatitzin i acaben amb una interpretació que gesticula excessivament. Cada quadre arrodoneix una informació que desemboca a la tragèdia. Sembla que, com diu el títol, la relació es trencarà, que serà ferma la decisió: la Roser marxa de la protecció de l’Arnau, com si fos una Nora desorientada d’avui.

L’últim ball
Autoria: Gal Soler
Direcció: Txell Roda
Intèrprets: Montse Miralles, Gal Soler, Daniel Cuello-Esparrell
Dijous, 10 d’agost (fins al 27), al Teatre Gaudí Barcelona


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

CULTURA

Visites al campanar de Sant Fèlix de Sabadell per celebrar el tricentenari

sabadell
CULTURA

Durro enceta la festa del foc al Pirineu amb la baixada de falles

Durro
SÓNAR 2024

Entre clàssics gals i transgressors kenyans

BARCELONA

Revista centenària

Banyoles
Lluïsa Julià i Capdevila
Directora de la “Revista de Catalunya”

“Volem fer més visible la «Revista de Catalunya»”

Banyoles
“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”
Josep M. Roig Rosich
Historiador

“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”

Banyoles
Joan Villarroya Font
Historiador i autor del llibre “Mussolini contra Barcelona”

“Al darrere del bombardeig del 17 de març del 1938 hi havia Mussolini”

Badalona
música

Aire, el nou projecte dels cassanencs Anna Pérez i Xevi Vallès, estrena el seu primer disc

cassà de la selva
cultura solidària

El 19è festival El Patio de La Penyora arribarà dimarts al centre penitenciari de Wad-Ras

girona