Música

Crònica

Jazz

Joshua Redman omple el Palau

“El jazz és immortal”, Cararach dixit. El director artístic del Festival de Jazz de Barcelona també va explicar que quan Joshua Redman va treure el seu primer disc, el 1992, cap dels quatre músics que l’acompanyaven dijous havien nascut. Impecables vestits de gris, i la vocalista Gabrielle Cavassa amb vestit de nit setinat clar, van omplir de fantasia el Palau. Després de moltes peripècies, Redman ha publicat un primer disc amb cantant, Where Are We. A veure si ho repeteix i tenim un dels prínceps del jazz intel·ligent caminant pel vessant comercial, que bona falta ens fa.

Dins del Festival de Jazz de Barcelona, en un Palau de la Música amb molt bona entrada, el quartet de Redman i la vocalista es van ficar el públic a la butxaca des del primer tema. Després d’un dia ventós i plujós, fins i tot el pinçament em va desaparèixer sentint Redman i els seus sequaços. La sensualitat de la bellíssima Cavassa és el complement perfecte a l’elegància del saxofonista. Amb un escot d’esquena nua i uns tacons de vertigen, el perfeccionisme del grup s’afegia a la seva veu càlida, tènue i, alhora, forta.

El concert va alternar la participació de Cavassa amb les peces del grup sols. Al meu entendre, un error, perquè la californiana reforçava el talent del conjunt. A més, a Redman l’hem vist periòdicament als nostres escenaris. Sense anar gaire lluny, l’any passat va participar en el festival amb el supergrup format per Brad Mehldau, Christian McBride i Brian Blade. A Joshua Redman el perden els seus soliloquis instrumentals, l’ego jazzístic desbocat i una tirada cap a l’avantguarda, cap als exercicis estilístics, quan tampoc no calen. L’excés de notes, el virtuosisme del grup i els solos no s’acabaven mai, com si el protagonisme hagués de ser dels instrumentistes i no del grup i del disc cantat. No es deterioraran si toquen menys.

Redman també va xerrar força sobre l’americanisme del disc nou i els autors d’alguns dels temes. Cada cançó del disc tracta, o hi fa referència, a un lloc geogràficament específic dels Estats Units. D’exemple, Streets of Philadelphia (Bruce Springsteen), Going to Chicago (Count Basie), Manhattan (Rodgers & Hart) i Alabama (John Coltrane), sobre el qual es va estendre a bastament. Tots els van tocar al concert, a més de Sakura de Rosalia i Hotel California dels Eagles. El trio format per Paul Cornish al piano, Philip Norris al contrabaix i Nazir Ebo a la bateria va estar perfecte. I l’actuació també, malgrat els matisos esmentats. Esperem que creixin perquè tenim jazz, com deia al començament, per a una bona estona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Un renovat Aplec de la Salut reviu la llegenda de la pesta

SABADELL
TEATRE

Chévere incorpora llenguatge per a sords i cecs a ‘Helen Keller: a muller marabilla’

BARCELONA
J.M. Codina Tobias
Novel·lista

“La felicitat fa basarda perquè mena cap a una sensació de buit”

Barcelona
música

Un infart acaba amb Steve Albini, monument del rock alternatiu

girona
Cultura

Mor Jacobo Rauskin, poeta paraguaià d’àmplia trajectòria professional

art

L’art alliberador de Jordi Colomer, al Macba

Barcelona

Minyons de Terrassa mostren el nou local de Cal Reig durant la Fira Modernista

TERRASSA
música

Classe B i Jost Jou guanyen la secció Talent Gironí del festival Strenes

girona

Injecció de 13 milions pels dos nous platós al Parc Audiovisual el 2026

TERRASSA