Arts escèniques

DANSA

El Mercat obre una finestra a la dansa de Taiwan

Cloud Gate Dance debuta al Mercat de les Flors amb ‘13 tongues’ un retrat que viatja de la tradició oriental a la modernitat

Lee/Vakulya qüestiona la societat que imposa l’èxit als individus

  • Lee/Vakulya indaga sobre la pressió social TERRY LIN.
  • VÍDEO: Video de 13 tongues

La core­o­gra­fia 13 ton­gues de Cloud Gate Dance de Taiwan obra la cons­tel·lació dedi­cada a la dansa de Taiwan aquest ves­pre (i fins diu­menge, 20.30h). La com­pa­nyia, que habi­tu­al­ment és ambai­xa­dora d’aquesta tra­dició inter­na­ci­o­nal­ment, debuta al Mer­cat amb un tre­ball de Cheng Tsung-Lung, direc­tor de la com­pa­nyia des del 2020. L’embrió de mun­tatge par­teix de la nar­ració de la mare del coreògraf d’un artista, cone­gut com el Tretze Llengües, que actu­ava al car­rer, enmig del bro­git del barri de Bangka (Wan­hua) com a esce­nari infor­mal. El coreògraf dis­se­nya una obra, amb un nota­ble joc de ves­tu­ari i audi­o­vi­sual per il·lus­trar la diver­si­tat que es vivia al car­rer i incor­po­rant ele­ments de dansa tra­di­ci­o­nal a la con­tem­porània, a par­tir de l’obser­vació de la quo­ti­di­a­ni­tat. També l’espai sonor inves­tiga els dos mons en què una gran carpa (un peix que sim­bo­litza el dinar, la riquesa) a la Xina i al Japó Per a Tsung-Lung, aquest símbol li per­met incor­po­rar el color i l’ener­gia i incor­pora la lle­genda que la carpa s’acaba trans­for­mant en un dragó.

Dis­sabte i diu­menge (19h) es com­ple­tarà la mirada amb una peça de dansa con­tem­porània de Lee/Vakulya, una petita com­pa­nyia ins­tal·lada a Bèlgica, que man­te­nen una relació directa amb el seu Taiwan natal. Burnt [the eter­nal long now] fa una reflexió sobre una soci­e­tat que només valora l’èxit i que sot­met a gran pressió a cada indi­vidu per acon­se­guir un lloc de pri­vi­legi. La dansa i l’espai sonor s’apro­pen al col·lapse dels cos­sos, a un ritme frenètic i a forçar el des­gast físic i men­tal. Es una lec­tura molt sub­jec­tiva, comenta la balla­rina (que també està vin­cu­lada a la com­pa­nyia Pee­ping Tom) Chen-Wei Lee: en la post­funció d’un mateix passi, “un espec­ta­dor hi va veure la depressió i l’altre l’espe­rança”. El Pano­rama Taiwan tindrà una segona part el mes de febrer vinent. Per a Àngels Mar­ga­rit és molt sa conèixer una cul­tura molt allu­nyada de Cata­lu­nya però que, des del 2019, va mos­trar interès per con­nec­tar amb el Mer­cat a través de residències artísti­ques.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.