Arts escèniques

teatre

L’adaptació teatral de ‘Napalm al cor’ converteix el públic en protagonista

L’adaptació que ha fet Oriol Puig Grau de la novel·la Napalm al cor (premi Anagrama de novel·la 2021), de Pol Guasch, elimina la conjugació en primera del singular, amb el beneplàcit de l’autor i també de la direcció de Guillem Sánchez Garcia. És la clau que els ha permès que sigui cada espectador el mateix protagonista, amb els personatges interpel·lant-los contínuament. Aquesta dramatúrgia s’estrena avui i es podrà veure fins al 14 de gener a la sala de dalt de la Sala Beckett, que coprodueix l’espectacle, de manera entusiasta, juntament amb Magrana Escena i Raül Perales.

Roser Batalla, Joel Cojal, Marc Domingo i Montse Morillo van explicant al públic el viatge iniciàtic que viu el protagonista. Per al director (que debuta professionalment i que va atrevir-se a fer un primer projecte de l’adaptació a tercer curs de l’Institut del Teatre) és la millor fórmula perquè posar un protagonista, quan l’obra no el defineix pràcticament gens, trencaria amb la imatge que es fa cada lector. L’obra té múltiples capes i cadascú hi troba el ressort que l’interpel·la. El dramaturg ha ordenat una mica més la trama, tot i que hi hagi imatges que es poden entendre al cap d’una estona i altres que potser no s’entendran mai, però que aporten una sensació de frustració constant d’una joventut que busca en el desig i en la recerca d’identitat les eines per sortir del món apocalíptic, “incòmode, però alhora suggeridor i enèrgic”, celebra el director de la Sala Beckett, Toni Casares. Per a Roser Batalla, la peça és una invitació individual a parlar amb un mateix, que “és profundament necessari quan estem bombardejats per estímuls i idees” de la societat accelerada actual. Cal aturar-nos i preguntar-nos «Què vull?», «Com estic?», «Quina és la meva opinió?»”, enmig d’un entorn de soroll i preses de posició unilaterals que refusen la complexitat. Marc Domingo percep que és una obra que exigeix una concentració absoluta en parlar als ulls dels espectadors, amb aquest protagonista que augmenta al màxim la identificació amb la situació de l’obra.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

música

Un infart acaba amb Steve Albini, monument del rock alternatiu

girona
Cultura

Mor Jacobo Rauskin, poeta paraguaià d’àmplia trajectòria professional

art

L’art alliberador de Jordi Colomer, al Macba

Barcelona

Minyons de Terrassa mostren el nou local de Cal Reig durant la Fira Modernista

TERRASSA
música

Classe B i Jost Jou guanyen la secció Talent Gironí del festival Strenes

girona

Injecció de 13 milions pels dos nous platós al Parc Audiovisual el 2026

TERRASSA
Cultura

Nik West, Paquito D’Rivera i Vincen Garcia, caps de cartell la Mostra de Jazz de Tortosa

Tortosa
CINEMA

Isona Passola rebrà el premi Montserrat Carulla del FIC-CAT

Roda de Berà
llibre

Pere Portabella, reflectit en els seus escrits

barcelona