Arts escèniques

DANSA

Bonachela allarga el seu idil·li amb la Sydney Dance al Mercat de les Flors

Sota el paraigua de Dansa Metropolitana, el coreògraf presenta dos programes diferents durant el cap de setmana i fins dimecres

El cartell coincideix en la data de Cap butaca buida, a Catalunya

Trio de coincidències. Rafael Bonachela (que és director artístic des del 2008) de la Sydney Dance Company, torna a Barcelona amb dos programes de dansa diferents. Ascent es representa des d’avui i fins al dissabte i, posteriorment, també s’inclou Impermanence per a dimarts i dimecres vinent.

Aquest cartell doble ha quedat sota el paraigua de Dansa Metropolitana, que encara allargarà una setmana més el programa (Maria Pagés ballarà al TNC Paraíso de los negros i el Mercat de les Flors convidarà una altra companyia internacional, la d’Olivier Dubois (Tragédie, new edit).

La tercera coincidència és que la funció de dissabte apareix dins de la campanya Cap Butaca buida, en la que participen teatres de tot Catalunya, promovent que sigui la Diada Nacional del Teatre. De les 60.457 localitats que es van posar a la venda el 16 de febrer, ja s’han venut 41.944 entrades, una xifra més que considerable en la seva primera edició i quan encara queden dies per anar acabant d’omplir les reserves d’entrades.

El coreògraf Rafael Bonachela proposa una dansa abstracta que permeti obrir la imaginació de l’espectador. Procura no fer-ne cap retrat concret perquè la interpretació sigui el màxim de lliure possible. Aquesta és la segona vegada que l Sydney de Bonachela aterra a Barcelona, després qe es programés ab [intra] el 2019, dins del Grec. Ja en aquella visita, insistia a donar veu als coreògrafs autralians dins de la companyia així com mirar de trobar complicitat amb talent català. na bona mostra es que als passis de fins dissabte d’Ascent inclou tres peces: Forever & Ever, d’Antony Hamilton, guanyadora del premi Helpmann, i dues obres noves: I Am-ness, del mateix Bonachela, i The Shell, A Ghost, The Host & The Lyrebird, de la coreògrafa valenciana Marina Mascarell, actualment establerta a Dinamarca i que sovinteja les programacions del Mercat de les Flors com una aposta al seu retorn a Catalunya (Three times rebel i Orthopedica corporatio). A més, al Grec passat es va programar Rèquiem de la llum i la Nederlands Dans Theater va triar una peça de Mascarell pel programa d’inauguració del Grec 2022.

Caracteritzada per grans dosis de fisicalitat, Ascent combina la dansa clàssica contemporània amb l’experimentació futurista. Aquest programa, ple de moviments elèctrics i de força emocional, és un fascinant retrat de la dansa contemporània i del seu potencial a l’hora de commoure, emocionar i estimular el públic.

Dimarts i dimecres, és el torn d’Impermanence, una obra extensa, que és una exploració visceral i commovedora de la juxtaposició de bellesa i devastació, presenta una partitura coreogràfica de Bonachela plena de força emocional signada pel compositor Bryce Dessner, guanyador de dos premis Grammy. Dessner es va inspirar inicialment en la tragèdia dels incendis forestals a Austràlia i l’incendi de Notre-Dame a París per a la partitura musical.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

cultura

La llei contra la bruixeria més antiga d’Europa, de les Valls d’Àneu, compleix 600 anys

barcelona

Marc Larré guanya el premi Antoni Vila Casas d’Escultura 2024

palafrugell
Novel·la Gràfica

Jaime Martín i les trementinaires del Pirineu

Barcelona
Blaumut
Grup barceloní de pop, acaba de publicar el ‘Capítol 1’ del seu nou disc, ‘Abisme’

“Ara hi ha un consum excessiu de tot, sense gaudir de res”

Barcelona
girona

Torna ‘La consueta de sant Jordi’

girona
MÚSICA

La Franz Schubert Filharmonia presenta la nova temporada

BARCELONA
Crítica

Un guant

guardó

Gemma Lienas rep el Premi Cedro per la defensa dels drets d’autor

madrid
cinema

BCN Film Fest premia ‘El destino de Maya’

barcelona