Música

música

Neix el nou cicle Música al Gironès, de música de cambra i de petit format

Dirigit per Josep Manzano, el nou cicle inclourà 10 concerts gratuïts o de taquilla inversa, entre el 26 d’abril i el 7 de juny, a 8 municipis de la comarca

El nou cicle Música al Gironès, organitzat per l’associació Plectrum que dirigeix el guitarrista Josep Manzano, ha programat 10 concerts de música de cambra i de petit format, que tindran lloc a 8 municipis del Gironès entre el 27 d’abril i el 7 de juny, amb entrada gratuïta o taquilla inversa. El nou cicle, que inclou propostes de música, clàssica, jazz i altres estils com ara la música tradicional irlandesa i el bolero, substitueix la programació primaveral del Festival de Guitarra Girona-Costa Brava, “però tindrà una identitat pròpia, a més que no serà dedicat únicament i exclusivament a la guitarra”.

Per ajudar a finançar aquest nou cicle, s’ha posat en marxa una campanya de micromecenatge a Verkami , que està oberta fins al 15 de maig.

El cicle s’obrirà el 26 d’abril al Museu de l’Aigua, de Salt (20 h), amb l’actuació del Gavin Buckley Trio, una formació de música tradicional irlandesa que combina instruments com ara el banjo, la guitarra, les flautes, el violí, etc.

El 27 d’abril, a l’església de Sant Cebrià de Flaçà (19 h), hi actuarà el Duo Malibran, amb una soprano i una guitarrista que interpretaran una sèrie de cançons al voltant de l’amor, basades en melodies tradicionals o que tenen un aire popular, amb el títol genèric Chantez l’amour.

El 3 de maig, el duo format per la violoncel·lista Alena Tikhmanovich i el guitarrista Josep Manzano presentarà el seu primer disc a la capella del monestir de Cervià de Ter (20.30 h).

El 5 de maig, el duet italià format per la soprano Serena Fazio i el guitarrista Francesco Spina actuarà a l’església de Sant Joan Baptista, d’Aiguaviva, a les 18 h.

El 17 de maig, Dani Jané i Marta Casals presentaran el seu disc Mnemòsine, inspirat en la deessa de la memòria en la mitologia grega i en cançons populars d’arreu dels Països Catalana, a La Plaça de Bescanó (20.30 h).

El 18 de maig, la cantant Helena Rosich i el guitarrista Joel Moreno oferiran un repertori de jazz, bossa nova i boleros al Centre Polivalent La Torrentera, d’Aiguaviva, a les 19 hores.

El 19 de maig, el pianista italià Alessandro Vena oferirà un concert al Teatre La Sitja de Fornells de la Selva (19 h).

El 25 de maig, el duet de guitarra i violí Danae, Sons Actuals, reinterpretarà èxits d’artistes tan diversos com ara Jarabe de Palo, Adele, Metallica, Sau i Oques Grasses, a la Sala Nova de Sant Jordi Desvalls (20 h).

El 31 de maig, Anna Pérez (Burman Flaix) i Fonso Castillo (Gapzacho) presentaran el seu projecte Dos Gardenias, entre el bolero, la cançó i la rumba catalana i altres estils, la plaça de les Nacions de Bescanó (20.30 h).

Finalment, Josep Manzano tancarà el cicle tot sol, amb la seva guitarra, per oferir un viatge musical De Catalunya a Amèrica, al Museu de la Terrissa de Quart (20 h).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Un concurs de curtmetratges amb mòbil al festival de cinema de Blanes

blanes
patrimoni

Distinció europea per a l’Hort Petit del monestir Pedralbes

barcelona
llengua

Plataforma per la Llengua homenatjarà els seus socis en els onzens premis Martí Gasull

barcelona
PATRIMONI

Enllestida amb èxit la fosa de la nova campana ‘Carme’ de Mataró

MATARÓ
Crònica

Guillem Gisbert, la primera masurca

música

‘Eufòria’ torna al palau Sant Jordi el 30 de juny amb un doble concert

Barcelona
música

Lluís Figueras & The Demons estrena el videoclip de ‘Lagarto Lagarto’

girona
CÒMIC

La il·lustradora Marika Vila guanya el Gran Premi Comic Barcelona

Barcelona
Crítica

Sara Blanch, l’estima d’un cant