Arts escèniques

ÒPERA

El Liceu infla de romanticisme ‘top’ el tràgic destí d’‘Adriana Lecouvreur’

La coproducció del Liceu supera els canvis de repartiment de primeres veus en una posada en escena d’època de David McVicar

Es programen 7 funcions del 16 al 29 de juny

Acci­den­tat retorn de la copro­ducció inter­na­ci­o­nal d’Adri­ana Lecouv­reur. L’òpera més emblemàtica de Fran­cisco Cilèa juga al tea­tre dins del tea­tre, en ins­pi­rar-se en el mite d’una actriu que s’ena­mora d’un mili­tar i que aca­barà morint enve­ri­nada per la seva rival. El títol, sota la direcció de DavidMc­Vi­car, aposta “pel roman­ti­cisme més top” en la posada en escena, qua­li­fica el direc­tor repo­si­tor Jus­tin Way. Les bai­xes de Jonas Kauf­mann (Mau­ri­zio), Ele­o­nora Buratto (Adri­ana) i Anita Rach­ve­lish­vili (prin­cesa de Boui­llon) per cau­ses diver­ses, han pro­pi­ciat que Roberto Alagna, Alek­san­dra Kur­zak i Clémen­tine Mar­gaine res­pec­ti­va­ment assu­mei­xin els rols per sal­var una pro­ducció esti­mada, però que, fins ara, ha patit l’ombra romàntica del mal pre­sagi. La peça, que no es pro­gra­mava des del 2012 (Alagna ja feia el paper de Mau­ri­zio) es repre­sen­tarà en set oca­si­ons del 16 al 29 de juny al Liceu. És una cele­brada copro­ducció del Gran Tea­tre del Liceu, Royal Opera House (Lon­dres), Opéra de Paris, Wie­ner Sta­at­so­per i San Fran­cisco Opera.

Per al mes­tre Patrick Sum­mers, el com­po­si­tor bel­can­tista Fran­cesco Cilèa, con­tem­po­rani de Puc­cini, li devia fal­tar ambició per fer-se valo­rar més enllà d’aquesta òpera. Tot i que va morir el 1950 només se li reco­neix popu­lar­ment aquesta com­po­sició estre­nada el 1902 a Milà (al 1903, ja es va fer una pro­ducció al Liceu). Sum­mers con­si­dera que, fins a la I Guerra Mun­dial va haver una “gran efer­vescència” d’òperes, tot i que final­ment, hagi aca­bat pre­do­mi­nant Gia­como Puc­cini (Madama But­terfly, La Bohème, Tosca). El direc­tor musi­cal tit­lla aquest lli­bret com un pre­ce­dent de Hollywood, amb un des­ple­ga­ment “que va més enllà del fil argu­men­tal”.

La soprano Alek­san­dra Kur­zak s’ha com­promès a can­tar els 4 pri­mers pas­sis, movent les fun­ci­ons que ja tenia pac­ta­des al Real de Madama But­terfly. Debuta en el rol d’Adri­ana. Assu­meix el risc d’enca­de­nar dos per­son­tat­ges emblemàtics amb pocs dies, amb la con­fiança de cele­brar els seus 25 anys de car­rera lírica i havent demos­trat que va sor­tir-se’n bé del repte Turan­dot/ Madama, plan­te­jat fa uns anys. Víctor García de Gomar ha optat per ampliar les fun­ci­ons a una jove veu, Vale­ria Sepe, d’una a tres fun­ci­ons, el que pot sig­ni­fi­car tota una empenta a la seva car­rera.

Els tenors Fred­die De Tom­maso i Roberto Alagna són Mau­ri­zio. Per a De Tom­maso que se sent molt agraït al Liceu, d’on va ini­ciar la seva car­rera pro­fes­si­o­nal gràcies al Premi Tenor Viñas i perquè per­cep que és molt ben rebut pel públic, el seu per­so­natge és molt atrac­tiu perquè mos­tra un caràcter que va “del deure del sol­dat a la dolçor d’un amant”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia