Art

disseny

Les campanyes de la Diada i les Falles triomfen als premis ADG Laus 2024

El vídeo promocional del Festival de Sitges ‘Escacs + Parella’ també s’endú un trofeu d’Or

El Laus d’Honor s’atorga al dissenyador Enric Satué

La cam­pa­nya de la Diada, Naci­o­nal de Cata­lu­nya, de Palouzié Stu­dio; el vídeo pro­mo­ci­o­nal del Fes­ti­val de Sit­ges Escacs + Pare­lla, de l’agència China, i la cam­pa­nya de les Falles de València, de l’estudi Democràcia, són alguns dels gua­nya­dors dels tro­feus d’Or dels pre­mis ADG Laus de Dis­seny Gràfic i Comu­ni­cació Visual, que es lliu­ren aquesta nit en la gala de la 54a edició, al DHub Bar­ce­lona.

L’Asso­ci­ació de Dis­seny Gràfic i Comu­ni­cació Visual, ADG-FAD, orga­nitza la Nit ADG Laus, en què es lliu­ren aquests guar­dons. Con­vo­cats des del 1964, arri­ben ja a la seva 54a edició amb més de 1.400 pro­jec­tes pre­sen­tats. En total, s’han pre­miat 336 tre­balls, 41 dels quals han rebut el Laus d’Or, 85 Laus de Plata i 210 Laus de Bronze.

El pro­jecte Divino, de Víctor Gar­cia Gutíérrez per a l’ Escola Uni­ver­sitària de les Arts ERAM – UdG, una eti­queta de vi de l’Empordà produïda a par­tir de posidònia reco­llida al Cap de Creus, s’endú el premi Laus Young Talent. Els ADG Laus Aporta, per a pro­jec­tes amb valor social afe­git, els reben F33 + Jorge Martínez, per la cre­ació d’una marca turística per a Portmán (Múrcia) i els estu­di­ants Laia Sánchez de Mingo i Àlex Por­ras Colo­mina, per la cam­pa­nya Tinc Nom, en el marc de Brot­her Escu­ela de Cre­a­ti­vos de Bar­ce­lona.

El Laus d’Honor, s’atorga al dis­se­nya­dor Enric Satué, mode­la­dor del renai­xe­ment del dis­seny gràfic dels anys 70 i impul­sor de la inves­ti­gació de la història del dis­seny, i el Laus d’Empre­ses i Enti­tats a Vila Vini­teca, per la sen­si­bi­li­tat i la inte­gració del dis­seny com a part fona­men­tal del pro­jecte.

Enguany els jurats no han des­ta­cat cap pro­jecte amb un Grand Laus d’entre els pre­mi­ats amb Or, ja que no han arri­bat a la una­ni­mi­tat en els vots. En la 54a edició, s’han selec­ci­o­nat 41 pro­pos­tes amb un Laus d’Or, d’entre totes les cate­go­ries. Les cam­pa­nyes de la Diada de Cata­lu­nya del 2023 i de les Falles de València del mateix any s’han impo­sat en l’apar­tat de Comu­ni­cació gràfica i Publi­ci­tat. L’estudi Bakoon s’endú dos tro­feus d’Or pel Fes­ti­val Latent de Ter­rassa, en les cate­go­ries de Comu­ni­cació gràfica i publi­ci­tat i en Digi­tal, per tren­car amb la línia gràfica espe­rada d’un fes­ti­val de dis­seny i donar valor a la com­pli­ci­tat, la pro­xi­mi­tat i la resiliència d’un espai en extinció.

Per altra banda, en la cate­go­ria Edi­to­rial i Direcció d’Art, crida l’atenció els dos Ors que s’endú l’estudi Albert Roma­gosa per dues fei­nes molt dife­rents: el lli­bre dels 50 anys de Mobles 114 i la gràfica del fes­ti­val Tallers Oberts BCN.

En la cate­go­ria Audi­o­vi­sual des­taca el Laus d’Or per al pro­jecte Escacs + Pare­lla, per al Fes­ti­val de Cinema Fantàstic de Sit­ges, de l’agència China, un home­natge sur­re­a­lista a l’impacte glo­bal de l’obra de Hitch­cock.

A Packa­ging el jurat ha vol­gut subrat­llar la feina d’Ona Stu­dio per a Anc­hoas Agur, guar­do­nada amb un Laus d’Or, que pro­posa dife­ren­ciar els seus emba­lat­ges dels com­pe­ti­dors mit­jançant el color i la tex­tura d’un alt relleu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia