Cultura

Crítica

clàssica

Unir dos genis

Els cinquanta anys de l'estrena a Acapulco de l'oratori El pessebre de Pau Casals sobre un text de Joan Alavedra han dut a la Federació Catalana d'Entitats Corals a promoure'n una sèrie de representacions i fer-ne la més emblemàtica a l'estrenada de fa poc nau central del temple. Com va assenyalar en un breu parlament Joan Rigol, president del patronat del temple, unir dos genis com Gaudí i Casals i un poeta, Joan Alavedra, creava una sinergia especial. El cert és que l'acústica del temple, almenys en la ubicació escollida de situar cors i músics a l'altar, ressonant i esmunyedissa, no ho permetia. Tal vegada les primeres fileres ho van sentir bé –el conseller Mascarell ho ha confirmat–, però semblava que l'organització volgués eludir el comentari dels crítics musicals ubicats darrere una robusta columna, sense visibilitat directa i amb so barrejat. En produir-se la desfilada progressiva de públic a mida que la nit freda anava calant els ossos –un col·lega ho va definir com “el pessebre congelat”– i poder ocupar localitats d'un lateral tangencial, vam veure músics i cors i vam poder escoltar una mica els solistes masculins. Com que l'obra està construïda amb harmonies tradicionals, l'atmosfera sonora era agradable, però calia seguir l'argument a través del llibret.

L'església abarrotada, la commemoració i els símbols, aconseguits. El cardenal de Barcelona, ens va recordar els fonaments cristians i culturals de Catalunya. Josep Farré, que ha rodat molt l'obra, va dirigir amb total autoritat i precisió. Els solistes, Joan Ribalta, Toni Marsol, Josep Pieres, Claudia Schneider i Xerach Alonso va semblar que ho feien molt bé –hi va mancar l'anunciada Rosa Mateu, no sabem encara per quin motiu. Va romandre al cor, però, la intencionat final: “Pau a la terra, mai més cap guerra!”.

El pessebre
Cors de la FCEC, solistes i Orquestra Simfònica de Sant Cugat. Direcció: Josep Farré.
Sagrada Família, 21 de gener.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
SÓNAR 2024

Entre clàssics gals i transgressors kenyans

BARCELONA

Revista centenària

Banyoles
Lluïsa Julià i Capdevila
Directora de la “Revista de Catalunya”

“Volem fer més visible la «Revista de Catalunya»”

Banyoles
“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”
Josep M. Roig Rosich
Historiador

“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”

Banyoles
Joan Villarroya Font
Historiador i autor del llibre “Mussolini contra Barcelona”

“Al darrere del bombardeig del 17 de març del 1938 hi havia Mussolini”

Badalona
música

Aire, el nou projecte dels cassanencs Anna Pérez i Xevi Vallès, estrena el seu primer disc

cassà de la selva
cultura solidària

El 19è festival El Patio de La Penyora arribarà dimarts al centre penitenciari de Wad-Ras

girona

Manrique salva el primer curs al Lliure amb un cartell molt popular

BARCELONA
ART

Clara Oliveras honora l’exili de l’avi al Mume a través d’una pala

La Jonquera