cultura

Com matar un text

La primera semifinal del Torneig de Dramatúrgia Catalana, dilluns, va acabar amb sorpresa. Red pontiac, de Pere Riera, va quedar eliminat enfront La nostra champions particular, de Cristina Clemente. Dilluns va quedar clar que és fonamental per al resultat final qui fa la lectura del text. David Selvas i Sílvia Bel van llegir el text de Clemente, retocat, retallat respecte a la lectura de quarts de final, i li van saber treure tot el suc als passatges més còmics, divertint el públic, sense fer una lectura brillant, com hem vist en alguna altra ocasió en el torneig, però com a mínim, va ser professional. Red pontiac, que Cristina Cervià i Míriam Iscla van brodar en la primera jornada del torneig, va caure en mans de Mercè Martínez i Rosa Boladeras, que van haver d'aturar la lectura fins a tres ocasions per apaivagar els insòlits atacs de riure que els ofegaven, semblant oblidar del tot que potser, només potser, Riera desitjava passar a la final. Molt de riure encomanadís, però gens de ritme ni continuïtat, de manera que el text va decaure fins a morir. Aquest text, si és dit amb tota la seriositat del món, se n'amplifica l'efecte còmic, com va quedar comprovat en la primera eliminatòria, en què Red pontiac va esclafar literalment el text de Josep Maria Benet i Jornet. La sala va enregistrar una excel·lent entrada, amb un públic que es va divertir a cor què vols, una escena que molt possiblement es repetirà en l'altra semifinal, el proper dilluns (20 h), entre Llàtzer Garcia i Jordi Galceran, i en què caldrà veure quin pes té el factor local. Clemente espera per la final, el 28 de novembre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
cinema

Nous membres d’honor de l’Acadèmia del Cinema Català

barcelona
cultura

El jaciment estrena una passarel·la per veure millor les petjades de dinosaure

Fumanya
Kike Maíllo
Director de cinema

“Quan l’èxit no neix del talent, és efímer i buit”

Barcelona
Festival de canes

Els deliris de grandesa de Coppola

canes
Estrenes de cinema

Belén Rueda, una dura entrenadora de gimnàstica rítmica que es col·lapsa

barcelona
François Cluzet i Thomas Lilti
Protagonista i director de ‘Los buenos profesores’

“Els actors i directors cuidem l’estat d’ànim de la gent”

Donostia

El jove jazz català conquereix Nova York i Amsterdam

Girona
Eugènia Broggi
Fundadora de l'editorial L’Altra

“Les editorials independents som molt dependents dels bancs i això és una cosa bona”

barcelona
comèdia romàntica

Meg Ryan i David Duchovny, l’escalf d’un antic amor