cultura

I després, al Gran Liceu

L'èxit d'‘Operetta' ha obligat el festival Temporada Alta a programar 4 funcions més de les previstes

Cap altre espectacle de Temporada Alta no haurà fet fins a sis funcions –tret d'algun de capacitat reduïda de públic com Conciertos para bebés o Insomni– en l'edició d'enguany de Temporada Alta. Els qui han aconseguit aquesta fita són els banyolins Cor de Teatre, que després de triomfar en l'estrena a Girona, el mes de maig passat, a Banyoles (Aphònica), al TNC i al Poliorama, tenien només dues funcions programades, una avui mateix (21h), al Teatre Municipal, i una altra el 26 de novembre (21h), a El Teatre, de Bescanó. El ritme de la venda d'entrades ha provocat que al Municipal es programin dues funcions més, per demà (18h i 21h), i a Bescanó se'n facin també dues més, el dia 26 i el 27 (18h), confirmant que estem davant un fenomen poc usual, ja que de moltes d'aquestes funcions s'han exhaurit les entrades, i la resta estan força plenes. Tan poc ho és d'usual, que Operetta ha entrat en el circuit de Cultura en Gira i en el de l'Oficina de Difusió Artística de la Diputació de Barcelona, i fins al mes de juny ja hi ha lligades un total de 30 actuacions arreu del país, però s'espera fer-ne més. La companyia banyolina, que ha hagut de constituir una empresa per gestionar el salt a la professionalitat, està mantenint contactes per fer una gira per l'Estat (ja té lligat Avilés i està a punt de tancar Sant Sebastià), té pendent una reunió a París els propers dies amb un productor francès per girar també pel país veí i manté contactes per presentar aquest espectacle a Alemanya. Operetta és un espectacle d'introducció a l'òpera, que barreja amb mestratge l'humor gestual i el cant a cappella.

Operetta, amb direcció escènica de Jordi Purtí i musical de David Costa, també es podrà veure en un dels teatres europeus de referència en l'àmbit de l'òpera, el Gran Teatre del Liceu de Barcelona (21 de desembre, 21.30h), que l'ha inclòs en la seva programació, en una vetllada en què 5 euros de cada entrada aniran a benefici de la Fundació Pare Manel (el promotor del concert, Toni Coll, de Sin Palabras, va ser representant de Pepe Rubianes).

David Costa assegura que l'espectacle ha crescut i s'ha consolidat, gràcies sobretot a l'estada feta al Poliorama, que ha donat continuïtat a la feina diària. L'èxit fa que Cor de Teatre, que ja va professionalitzar una dotzena dels seus membres, es plantegi professionalitzar-ne la resta, arribant a la trentena, però aquest aspecte s'acabarà de perfilar aquest hivern.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ÒPERA

La directora Emma Dante castiga el ‘bullying’ a ‘La cenerentola’ de Rossini

BARCELONA
cinema

Pablo La Parra Pérez, nou director de la Filmoteca de Catalunya

Barcelona

Nou programa d’arts per quan tanqui Can Maristany

SANT CUGAT DEL VALLÈS

Un renovat Aplec de la Salut reviu la llegenda de la pesta

SABADELL
TEATRE

Chévere incorpora llenguatge per a sords i cecs a ‘Helen Keller: a muller marabilla’

BARCELONA
J.M. Codina Tobias
Novel·lista

“La felicitat fa basarda perquè mena cap a una sensació de buit”

Barcelona
música

Un infart acaba amb Steve Albini, monument del rock alternatiu

girona
Cultura

Mor Jacobo Rauskin, poeta paraguaià d’àmplia trajectòria professional

art

L’art alliberador de Jordi Colomer, al Macba

Barcelona