cultura

Arriba l'home del sac

Pascal Laugier estrena ‘El hombre de las sombras', un ‘thriller' protagonitzat per Jessica Biel sobre la misteriosa desaparició de nens en un poble nord-americà

“Només als EUA, un miler de nens desapareixen cada any sense deixar rastre”, diu el director

Els nens de Cold Rock, un poble plujós enfonsat en la crisi des que van tancar les mines que donaven feina als seus habitants, desapareixen sense deixar cap rastre. Les supersticions dels veïns diuen que el responsable és the tall man (l'home alt), una misteriosa figura alta i corpulenta. El hombre de las sombras, producció nord-americana que s'estrena avui als nostres cinemes, recupera un dels mites més terrorífics de la infantesa, conegut a casa nostra com l'home del sac.

Pascal Laugier, guionista i productor d'aquesta pel·lícula, explicava a El Punt Avui en una entrevista al Festival de Sitges que “el mite de l'home que s'emporta els nens que no es porten bé és a totes les cultures, a França l'anomenem croque-mitaine; però la meva intenció amb aquesta pel·lícula no era tant parlar d'aquest mite com dels nens desapareguts”. I afegeix: “Feia molt de temps que volia escriure una història sobre aquest tema, sobre aquells nens que veia en cartells que et trobaves al carrer o penjats a les botigues. Potser ja fa molts anys que han desaparegut i les cares que hi ha en aquests cartells són les mateixes. Sempre he volgut rodar una història sobre això.” I afegeix una dada esfereïdora, recollida al principi de la pel·lícula: “Només als Estats Units, un miler de nens desapareixen cada any sense deixar rastre. Volia fer una pel·lícula sobre això.”

Suspens, més que terror

L'argument de la pel·lícula pot fer pensar que ens trobem davant d'una pel·lícula de terror com les que abunden a Sitges. I més encara si tenim en compte que Martyrs, l'anterior film del director francès, era una cinta gore extremadament violenta que va guanyar dos premis en el festival i va despertar entusiasme entre els fans del subgènere arreu del món. Però Laugier ha apostat per fer una pel·lícula de suspens, amb la protagonista, Jessica Biel, disposada a tot per descobrir qui ha segrestat el seu fill entre investigacions policials, complots dels veïns i pistes contradictòries. “Era perfectament conscient dels riscos que corria quan rodava aquesta pel·lícula –confessa el director–. Jo vaig donar la volta al món amb Martyrs, una pel·lícula que em va canviar la vida, i sé que una part del públic voldria que fes Martyrs 2, Martyrs 3... Però no em volia condemnar a fer sempre el mateix tipus de film gore.” Per això ha apostat per una trama de suspens i un estil entre “el realisme, ja que parlem de gent i de localitzacions reals”, i “una estètica de cinema pur, una llum estilitzada, propers a les atmosferes de Stephen King”.

Jessica Biel (El ilusionista) canvia de registre per interpretar una mare valenta i obstinada, que vol recuperar el seu fill. “Era la meva primera opció –diu el director–. Quan la vam trucar per fer un personatge diferent, una dona complexa i ambivalent, i va veure que no la volíem per la seva bellesa, es va posar molt contenta i va acceptar immediatament.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
bcn film fest

Tirar-se els plats pel cap a la Costa Brava

Barcelona
Cinema

Uns dracs amb ADN xinès, australià i europeu

màlaga

Salvat-Papasseit, sempre jove

Barcelona
Margarida Aritzeta
Escriptora, autora de ‘Les dones del lli’

“La lluita i el camí fet per les dones no han estat endebades”

Valls
Drama biogràfic

Radiografia d’una relació tòxica amb un home més gran

Crítica

La recerca de tresors enterrats

Guaita què fan ara
Sèries

La llarga ombra del masclisme seguint el rastre d’un assassí en sèrie

Drama

‘Rosalie’, una dona barbuda contra la societat

animació

‘Hate songs’, ferides que no es curen