cultura

Futur animat i depriment

El Festival de Sitges projecta el notable film de ciència-ficció ‘The congress', en una jornada amb alguns problemes tècnics

Si a Vals con Bashir, nominat als Oscars del 2009, el cineasta israelià Ari Folman va utilitzar l'animació per fer un fals documental, a The congress el format li serveix per adaptar un autor clàssic de la ciència-ficció, Stanislaw Lem. El Festival de Sitges va ser testimoni ahir de la presentació d'una pel·lícula visualment enlluernadora, que arrenca amb 40 minuts d'imatge real i amb l'actriu Robin Wright, que s'interpreta a si mateixa, secundada per excel·lents secundaris (Harvey Keitel, Paul Giamatti, Danny Huston...).

L'oferta d'un estudi per escanejar-la i convertir-la en actriu digital la transporta a una realitat virtual, recreada a través d'unes imatges animades deutores de Hayao Miyazaki barroques, de colors vius, plenes de paisatges i de personatges imaginatius. La pel·lícula perd interès en aquesta part central, massa llarga i enrevessada, però el recupera i amb força en el tram final, en què dibuixa un futur gris i depriment.

Problemes tècnics

La projecció es va veure deslluïda ahir a primera hora del matí per problemes tècnics, que van ser més greus en la segona projecció a l'auditori de l'hotel Melià Sitges, Open grave, suspesa a falta de cinc minuts. La tercera projecció es va cancel·lar per resoldre el problema. Producció nord-americana dirigida pel cineasta espanyol Gonzalo López-Gallego, que ja va portar a Sitges El rey de la montaña, Open Grave arrenca amb una situació molt intrigant: un home es desperta en una tomba plena de cadàvers, sense recordar com hi ha arribat, i es troba altres persones en la seva situació. Les expectatives de l'inici no es corresponen amb el desenvolupament, més convencional, influenciat per sèries de televisió com Perdidos o The walking dead, amb diversos protagonistes en una situació límit.

A la jornada anterior es va poder veure Only god forgives, en què el tàndem format pel director danès Nicolas Winding Refn i Ryan Gosling tornen a fer equip després del gran èxit de Drive. Aquest cop, en una història de revenja ambientada a Bangkok, que recupera, fins a extrems que voregen l'autoparòdia, el posat de dur amb l'ànima torturada de Ryan Gosling i la violència estilitzada i gore.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
societat

La biblioteca de Cassà de la Selva ja porta el nom de Maria Corominas

cassà de la selva
música

La cantant gironina Jost Jou debuta amb ‘MFQM’: més forta que mai

girona
poesia

Guillem Pérez: “El cor és el vehicle amb què avancen la lectura i la vida”

cadaqués
Cultura

Mor Eduard Lluís Muntada, la veu en català de Vyvyan, el punky d’‘Els joves’

societat

Lectura de poemes i dos concerts per Sant Jordi

santa coloma de farners
SALT

Una marató de contes i música per amenitzar la Diada de Sant Jordi

SALT
Els propers reptes

Els propers reptes

BARCELONA
ÒPERA / DANSA

El Liceu convidarà Bieito, Ollé, Castellucci i McVicar el 24/25

BARCELONA
LLIBRES

“Calonge, poble de llibres” prepara una gran festa per Sant Jordi

CALONGE