Cultura

Elena Copons debuta en la Schubertíada

És de Terrassa, però fa setze anys va anar a estudiar a Viena i s'hi va quedar. “La feina, la vida...”, justifica. “Havia estudiat magisteri i feia uns quants anys que treballava de mestra, però també estudiava cant i hi va haver un moment que vaig decidir fer un cop de cap i marxar.” Va ser a Viena on la soprano Elena Copons, que ha acabat sent molt estimada pel públic austríac, va començar a aprofundir en el repertori de Schubert, de qui avui interpretarà un seguit de lieder en la cloenda de la Schubertíada de Vilabertran, festival en què debuta. “És un goig immens. El lied és el que més m'agrada i aquest festival és tota una referència.”

En el repertori d'avui hi destaca Mirjams Siegesgesang, un composició molt poc habitual en recitals schubertians. “M'he trobat amb músics de llarga trajectòria que no la coneixien, però és una peça amb cor mixt, soprano i piano que em fa molta il·lusió cantar. És un repte vocal important i té una durada considerable, al voltant de vint minuts”, explica. “Amb Schubert, però, si tens els coneixements, la tècnica i la capacitat interpretativa adequades, així com l'interès per aprofundir en el seu món poètic, sempre hi haurà oberta una porta d'entrada.”

Copons es farà acompanyar del Cor de Cambra de la Diputació de Girona dirigit per Pablo Larraz, amb els quals no ha col·laborat mai, i “un dels grans pianistes que tenim”: Francisco Poyato, amb qui ha compartit nombrosos recitals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La nova esclavitud i el canvi climàtic, al cine

barcelona
Olot

La Mostra d'Olot celebra el 800 aniversari del primer pessebre

Olot
temporada alta

La Menuda fa un tomb a la proposta escènica per a la primera infància

girona
CULTURA

Mor Joan Moll, un dels grans pianistes de la seva generació

Víctor Iriarte
Director de cinema

“El mapa és la possibilitat de canviar de destí”

Barcelona
cultura

Stay Homas presentarà aquest dissabte el seu disc “Homas” a l’Auditori de Girona

girona
art

Elisa Arimany, l’escultora de la tenacitat, l’emoció i el record

món editorial

Enciclopèdia Catalana i Vicenç Vives faran un ERO

Barcelona
cultura

El festival de Cinema i Drets Humans obre avui amb una Nobel de la Pau

barcelona