cultura

Crítica

teatre

Utòpica ataràxia, malèfiques maquinacions

Segura signa un rot sonor, provocador, que aplaudeix l'audiència

clara Segura debuta amb èxit, amb un monòleg no gens fàcil. Marta Galán refugia la dona lluitadora, i amb uns principis més aviat antisocials, en un cau, en una conillera. L'obra és divertida i ambiciosa. Còmica quan desplega les mil i una accions d'una dona soferta que concilia la vida laboral amb la familiar. Compromesa quan reflexiona sobre la dinàmica de la societat. Ella es queda escurada de temps i d'energia (si no fos per les bateries d'aquell conill rosa que va fer furor a la televisió amb un tambor i unes Duracell entaforades com a columna vertebral) i reclama una vida diferent per a la seva prole. Com aquella mare d'El despertar de Dari Fo perd el nord, fins a no saber distingir els festius dels laborables.

No para quieta i s'adona que no actua sempre amb correcció i que és desaconsellable assolir la felicitat. Només s'il·lumina el rostre quan convida els seus fills a l'ataràxia (quietud absoluta de l'esperit no sobtada per cap desig ni temença). Idea un món millor com el de Winnie, la protagonista d'Els dies feliços de Beckett. Però en comptes de remetre a un món apocalíptic absurd, l'angoixa traspua controvèrsia. Galán (que fa anys que s'ha retirat a un camp de teatre més social i educatiu) s'inspira en la contundència d'Angélica Liddell. Amb un discurs aparentment quotidià, s'atreveix a fer grans plantejaments de la vida. Arracona l'opinió de l'espectador i cola una mirada amb polsim de veritat i quilos de maquinació. Però ho fa, i aquest és l'encert, per revelar que aquesta és la manera d'actuar de la societat, dels convencionalismes i els codis que no s'aturen a relativitzar.

Ningú voldria tenir de mare aquesta conilla; ni de pare aquest forat inquiet i buit, que amb prou feines és refugi. Ara, tothom combrega amb les llenties i amb la sensació que la vida s'escola per les clavegueres. Segura interpreta un rot sonor, divertit i provocador que l'audiència aplaudeix. Excel·lent.

Conillet
Autora: Marta Galán
Director: Marc Martínez
Intèrpret: Clara Segura
Dissabte, 7 de novembre, al Teatre de Salt. Temporada Alta.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Música

Madonna fa ballar un milió i mig de persones a Copacabana

rio de janeiro
arts escèniques i música

El Límbic atrau 21.000 persones a Santa Coloma de Gramenet

barcelona
Ramon Coll
Arqueòleg. Autor d’ ‘El santuari ibèric de la cova de les Encantades del Montcabrer’

“La cova de les Encantades és l’únic santuari dels laietans”

PREMIÀ DE MAR
MÚSICA

Documenten les intèrprets no vocalistes de les formacions de ball dels anys 30

GIRONA

Un concurs de curtmetratges amb mòbil al festival de cinema de Blanes

blanes
patrimoni

Distinció europea per a l’Hort Petit del monestir Pedralbes

barcelona
llengua

Plataforma per la Llengua homenatjarà els seus socis en els onzens premis Martí Gasull

barcelona
PATRIMONI

Enllestida amb èxit la fosa de la nova campana ‘Carme’ de Mataró

MATARÓ
Crònica

Guillem Gisbert, la primera masurca