cultura

“Avui entenem molt bé Anton Txékhov”

L'actor Michael Pennington interpreta Anton Txékhov, una dramatúrgia en què l'actor es fa passar pel mateix dramaturg. L'obra, que va estrenar el 1984 al National Theatre de Londres, es pot veure aquest vespre (a les nou) al Teatre de Salt (ahir es va programar, també dins el Temporada Alta, al centre cultural Sant Cugat). Pennington defensa: “Avui entenem molt bé Txékhov i sabem emprar el seu humor a l'escena.” Ell, de fet, va veure clar que era un material fantàstic per abordar l'autor amb total llibertat.

L'actor sempre s'ha meravellat per les obres d'aquest autor rus (1860-1904). Continua ben vigent per “l'absència aparent de la seva veu als muntatges: són molt poc autobiogràfiques, és un gran narrador compromès amb la vida”: les obres esdevenen universals com ho són les tragèdies gregues o Shakespeare.

Per a Pennington, efectivament, el dramaturg era una persona complexa, que exigia un espai de privacitat i alhora tenia un gran sentit de l'humor. Aquest Anton Txékhov es construeix a partir d'uns elements simbòlics, les maletes: Pennington ho presenta com una mena de somni de l'autor al final de la seva vida. “Després d'aquesta reflexió tanca l'escriptori com si abandonés L'hort dels cirerers.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA
CrÒNICA

Un Sant Jordi fred, però esplendorós