Cultura

Javier Perianes tanca avui el seu Any Beethoven a l’Auditori de Girona

El pianista andalús dedicarà aquesta nit el seu últim concert del 2020 a dues sonates de Beethoven i una de Chopin

Al gener oferirà tres concerts al Japó

Javier Perianes va obrir el 2020 amb un concert, el 2 de gener a Boston, en què va interpretar el Concert per a piano núm. 5, anomenat Emperador, amb l’Orquestra Simfònica de Boston, i tancarà aquest singular 2020, en què arreu del món s’ha celebrat l’Any Beethoven amb motiu del 250è aniversari del naixement del compositor, amb el concert que el pianista andalús oferirà avui a la sala de cambra de l’ Auditori de Girona (20.30 h, 15 euros), també amb Beethoven en el programa, per partida doble. “De fet, mantinc sempre un contacte molt estret amb Beethoven, ja abans del 2020 i segur que després”, deia ahir Javier Perianes (Nerva, Huelva, 1978), un dels pianistes espanyols amb més projecció internacional, mentre ultimava els detalls del seu proper viatge al Japó, on oferirà al gener tres concerts amb la NHK Symphony Orchestra, dirigida per Juanjo Mena. L’esperen també catorze dies de quarantena per poder entrar al Japó en les actuals circumstàncies, però el compensa de sobres poder tocar amb “una de les millors orquestres del món”. Durant el primer quadrimestre del 2021, també oferirà concerts a Dinamarca, Anglaterra, França, el Canadà, els Estats Units, Alemanya i Itàlia, i la seva agenda pública acaba de moment amb unes sessions de gravació per a Harmonia Mundi, els dies 24 i 25 d’abril al Teldex Studio de Berlín, on té previst enregistrar la Sonata núm. 2, en Si b menor, op. 35, de Chopin, que interpretarà aquesta nit a l’Auditori de Girona, entre dues sonates de Beethoven: la Sonata núm. 12 en La b major, op. 26 i la Sonata núm. 31 en La b major, op. 110.

De fet, aquest concert ha canviat de programa des que es va modificar també la seva data –un dels molts canvis per la pandèmia que Perianes assumeix amb esportivitat: “Unes coses n’han reemplaçat d’altres, i des del 20 de juny no he parat”–, ja que inicialment estava previst per al 2 de novembre.

Fúnebre i vital

El programa inicial s’ha reduït perquè duri uns 70 minuts sense pausa “La Sonata núm. 12 de Beethoven i la de Chopin inclouen marxes fúnebres i, de fet, aquest últim va compondre la seva inspirant-se en la de Beethoven. Per compensar tanta marxa fúnebre en aquest programa dedicat a la mort i l’amor, hi he afegit l’altra sonata de Beethoven, la penúltima que va fer per a piano solo, que té un to més esperançador i conté una crida clara a la vida.”

És clar que per a Perianes un concert és més que una successió aleatòria de peces: “M’interessa que en els programes que elaboro hi hagi una certa dramatúrgia, tant en els concerts com en els projectes discogràfics.” Interrogat sobre els seus compositors de referència, Perianes no deixa anar noms, però ho té clar: “Quan tinc un concert en perspectiva, dedico tota l’energia als compositors que interpreto aquella nit com els únics que tinc al davant.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Monica Bellucci i Josep Carreras, caps de cartell del 36è Festival Castell de Peralada

peralada

Aventures intrèpides al Sónar

BARCELONA
SEBASTIÀ PORTELL
President de l'AELC, impulsa un seminari sobre autores tealtrals del segle XX

“Avui, ens interessen les autores teatrals del XX”

BARCELONA

Un crim d’estat

Canes

Los Enemigos: Rock sense bestieses

BARCELONA

Andorra recupera el Festival de Jazz d’Escaldes

BARCELONA

Eduardo Niebla, al Festival de Guitarra de Girona

girona

Un congrés pels mil anys de Sant Pere de Rodes

barcelona

Les obres seleccionades dels Premis d’Arquitectura de Girona, en nou ciutats

girona