Cultura

Crítica

música

Maria João Pires: sensibilitat i intimitat

Dins les circumstàncies actuals, la temporada Ibercamera a Girona està esdevenint un genuí acte de resistència, entaulant adaptacions en lloc de cancel·lacions. Així, en la impossibilitat de visitar-nos, per segon any consecutiu, la pianista argentina Marta Argerich, es va poder programar en lloc seu la portuguesa Maria João Pires, dimarts passat, flanquejada per l’Orquestra Da Camera.

La lisboeta va repetir el concert Jeunehomme de Mozart, amb el qual ja ens havia delectat fa dos anys, però tampoc ens hem de queixar: en el seu gènere, l’obra és una autèntica síntesi del geni de Salzburg i Pires és una de les grans especialistes internacionals del seu repertori, com ho va tornar a demostrar amb exquisida sensibilitat. Dúctil, dactilar i bressolaire, la seva apropiació és un Mozart de llum, humanista i il·lustrat, defugint la visió sovint tipificada del compositor austríac com a enfant terrible.

La interpretació també va sonar íntima, degut a l’assistència reduïda i sobretot a com l’orquestra es va disposar en forma de ferradura, i dreta, al voltant de la pianista. La formació catalana, de fet, ja havia convençut el públic, quan abans va oferir, sense necessitat de director, la cèlebre i meravellosa Serenata per a cordes de Txaikovski, gran melodista i herald de bellesa. Els músics visiblement s’ho passaven bé a l’escenari, i malgrat el format reduït, van imprimir amplitud a la peça, transmetent amablement el seu aire de vals, melancòlic i quasi fin de siècle.

Per al final, Maria João Pires va reclutar una violinista i una violoncel·lista de l’orquestra per regalar en el bis l’Allegretto (WoO 39) de Beethoven. La vesprada acabava plàcida i plaent, com totes haurien de ser.

Maria João Pires i Orquestra Da Camera
Auditori de Girona, 16 de febrer


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Jordi B. Oliva
President de la federació de productors audiovisuals Proa

“Iceta es feia fotos amb productors independents a Canes mentre els mataven amb la llei audiovisual”

Barcelona

La bellesa i el dolor

Barcelona

Canes acaba avui amb ‘Pacifiction’, d'Albert Serra, entre les favorites

canes

“Lliure i feminista”

Barcelona
cultura pels carrers de terrassa

Arrenca el Límbic d’Òmnium

El COAC premia l’edifici de fusta de Bosch-Capdeferro

Girona

Fan malbé un mural d’art urbà a tocar del Museu de l’Empordà

Figueres

Tanca la llibreria La Capona de Tarragona

Tarragona

Mor el teclista de Depeche Mode, Andy Fletcher

Barcelona