Patrimoni

CULTURA

Troben per primer cop al Penedès les restes ‘in situ’ d’un celler ibèric

Les restes d’una premsa de vi de l’època ibèrica és l’excepcional troballa d’una investigació arqueològica de la Cooperativa Arqueovitis que s’ha fet a Cunit (Baix Penedès) i que ha permès aflorar nombrós material. És la primera vegada que es localitzen restes in situ d’aquestes característiques, perquè les que s’hi han localitzat sempre han estat fora del lloc d’origen. El fragment de premsa, datat entre els segles III i I aC, ha estat localitzat al jaciment Puig Pelós, situat enmig d’un barri residencial, on els últims anys està aflorant una masia ibèrica amb una destacada activitat comercial. La peça és una “evidència claríssima” de la producció de vi al Penedès abans de l’arribada dels romans, ha destacat el responsable de l’excavació, Dani López. L’Ajuntament confia que l’estiu que ve l’espai sigui visitable tant com a reclam turístic com a identitari per als veïns i didàctic per a les escoles, segons destaca l’alcalde, Jaume Casañas.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

bcn film fest

Tirar-se els plats pel cap a la Costa Brava

Barcelona
Cinema

Uns dracs amb ADN xinès, australià i europeu

màlaga

Salvat-Papasseit, sempre jove

Barcelona
M. Aritzeta
Escriptora, autora de ‘Les dones del lli’

“La lluita i el camí fet per les dones no han estat endebades”

Valls
Drama biogràfic

Radiografia d’una relació tòxica amb un home més gran

Crítica

La recerca de tresors enterrats

Guaita què fan ara
Sèries

La llarga ombra del masclisme seguint el rastre d’un assassí en sèrie

Drama

‘Rosalie’, una dona barbuda contra la societat

animació

‘Hate songs’, ferides que no es curen