Arts escèniques

Mirador

I després de ‘La gata perduda’?

La pregunta que cal fer-se és si ‘La gata perduda’ té més recorregut després de l’estrena al Liceu

L’esperada estrena de La gata perduda aquesta setmana al Liceu, amb música d’Arnau Tordera i text de Victoria Szpunber, traspassa el fet d’haver d’escriure sobre un resultat artístic més proper al d’un final de curs amb un musical fet amb gran dosi d’il·lusió, això sí, dels seus participants. Però la cosa va més enllà d’això. Resultats musicals i teatrals al marge, l’estrena ens posa al bell mig d’una qüestió profunda que cal abordar com més aviat millor. Aquest és el del paper que han de tenir els equipaments culturals públics, amb els seus corresponents discursos i relats, en un context de crisi sistèmica com l’actual. Davant d’una realitat cada dia més distòpica i sòrdida és evident la peremptòria necessitat de desplegar projectes comunitaris com aquest de La gata perduda, però a poder ser amb més múscul de reflexió i no pas tanta cosmètica. Ras i curt. La bombolla de felicitat i bonhomia que desprèn La gata no s’ajusta al que hauria de ser un projecte comunitari entroncat en un barri com el del Raval que està vivint, mal faci d’escriure-ho, una destrossa per culpa del narcotràfic molt pitjor que la ja viscuda als anys vuitanta del segle passat.

La pregunta que cal fer-se és, una vegada realitzades les dues úniques representacions, si La gata perduda té més recorregut o, potser, caldria reubicar-la en un altre teatre del Paral·lel barceloní com allò que és en realitat: un musical amb cites simpàtiques a l’òpera amb un missatge polític pensat més per a les elits polítiques que no per a la ciutadania. I després de La gata perduda?



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SÓNAR 2024

Entre clàssics gals i transgressors kenyans

BARCELONA

Revista centenària

Banyoles
Lluïsa Julià i Capdevila
Directora de la “Revista de Catalunya”

“Volem fer més visible la «Revista de Catalunya»”

Banyoles
“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”
Josep M. Roig Rosich
Historiador

“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”

Banyoles
Joan Villarroya Font
Historiador i autor del llibre “Mussolini contra Barcelona”

“Al darrere del bombardeig del 17 de març del 1938 hi havia Mussolini”

Badalona
música

Aire, el nou projecte dels cassanencs Anna Pérez i Xevi Vallès, estrena el seu primer disc

cassà de la selva
cultura solidària

El 19è festival El Patio de La Penyora arribarà dimarts al centre penitenciari de Wad-Ras

girona

Manrique salva el primer curs al Lliure amb un cartell molt popular

BARCELONA
ART

Clara Oliveras honora l’exili de l’avi al Mume a través d’una pala

La Jonquera