Cinema

Terrorífic ‘bullying’

Cerdita va néixer com a curtmetratge el 2018 amb les mateixes directora i protagonista (Carlota Pereda i la carismàtica Laura Galán) i ja s’intuïa l’eclosió que s’ha acabat produint. Fa uns dies s’ha presentat al Festival de Sitges, on ha estat rebuda amb ovacions abans i tot de projectar-se –i encara més després–, i ha estat distingida amb el premi Méliès d’Or, atorgat per la Federació Internacional de Festivals de Méliès. Però l’èxit no se circumscriu als festivals de cinema fantàstic: primer de tot va ser presentada a Sundance, on va rebre elogis de la crítica, i fa unes setmanes al Festival de Sant Sebastià.

Cerdita pren com a títol l’insult que les noies d’un remot poble extremeny diuen a la protagonista, Sara, una noia grassa que pateix un bullying brutal. L’aparició d’un home misteriós que segresta les assetjadores i la mort del socorrista de la piscina sacseja el poble.

Carlota Pereda, cineasta debutant i pionera en el terror estatal dirigit per dones, va idear aquesta història al mateix poble on estiueja, quan va veure una noia adolescent banyant-se a la piscina al migdia sola. La cineasta s’ha inspirat en el subgènere de terror del gòtic nord-americà i en autors com Stephen King. “El que fa King en els seus llibres és un retrat d’un lloc amb gent reconeixible –explicava Carlota Pereda a Sitges–. Crec que això faltava en el terror d’aquí, tot i que s’ha fet en pel·lícules com Verónica, [Rec] i El bosque del lobo.”

Realisme, rialles i crítica

Pereda construeix Cerdita, doncs, amb un registre realista, combinat amb una concepció del terror amb petites dosis d’humor negre, i amb influències explícites de films com La matança de Texas i Jeepers Creepers. Tot plegat, travessat de dalt a baix per una duríssima crítica social a l’assetjament, a “la violència normalitzada que es transmet de generació en generació”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SÓNAR 2024

Entre clàssics gals i transgressors kenyans

BARCELONA

Revista centenària

Banyoles
Lluïsa Julià i Capdevila
Directora de la “Revista de Catalunya”

“Volem fer més visible la «Revista de Catalunya»”

Banyoles
“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”
Josep M. Roig Rosich
Historiador

“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”

Banyoles
Joan Villarroya Font
Historiador i autor del llibre “Mussolini contra Barcelona”

“Al darrere del bombardeig del 17 de març del 1938 hi havia Mussolini”

Badalona
música

Aire, el nou projecte dels cassanencs Anna Pérez i Xevi Vallès, estrena el seu primer disc

cassà de la selva
cultura solidària

El 19è festival El Patio de La Penyora arribarà dimarts al centre penitenciari de Wad-Ras

girona

Manrique salva el primer curs al Lliure amb un cartell molt popular

BARCELONA
ART

Clara Oliveras honora l’exili de l’avi al Mume a través d’una pala

La Jonquera