Cinema

Terrorífic ‘bullying’

Cerdita va néixer com a curtmetratge el 2018 amb les mateixes directora i protagonista (Carlota Pereda i la carismàtica Laura Galán) i ja s’intuïa l’eclosió que s’ha acabat produint. Fa uns dies s’ha presentat al Festival de Sitges, on ha estat rebuda amb ovacions abans i tot de projectar-se –i encara més després–, i ha estat distingida amb el premi Méliès d’Or, atorgat per la Federació Internacional de Festivals de Méliès. Però l’èxit no se circumscriu als festivals de cinema fantàstic: primer de tot va ser presentada a Sundance, on va rebre elogis de la crítica, i fa unes setmanes al Festival de Sant Sebastià.

Cerdita pren com a títol l’insult que les noies d’un remot poble extremeny diuen a la protagonista, Sara, una noia grassa que pateix un bullying brutal. L’aparició d’un home misteriós que segresta les assetjadores i la mort del socorrista de la piscina sacseja el poble.

Carlota Pereda, cineasta debutant i pionera en el terror estatal dirigit per dones, va idear aquesta història al mateix poble on estiueja, quan va veure una noia adolescent banyant-se a la piscina al migdia sola. La cineasta s’ha inspirat en el subgènere de terror del gòtic nord-americà i en autors com Stephen King. “El que fa King en els seus llibres és un retrat d’un lloc amb gent reconeixible –explicava Carlota Pereda a Sitges–. Crec que això faltava en el terror d’aquí, tot i que s’ha fet en pel·lícules com Verónica, [Rec] i El bosque del lobo.”

Realisme, rialles i crítica

Pereda construeix Cerdita, doncs, amb un registre realista, combinat amb una concepció del terror amb petites dosis d’humor negre, i amb influències explícites de films com La matança de Texas i Jeepers Creepers. Tot plegat, travessat de dalt a baix per una duríssima crítica social a l’assetjament, a “la violència normalitzada que es transmet de generació en generació”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic