Música

Mor als 73 anys la cantant María Jiménez

Va tenir el seu primer èxit l’any 1978 amb la cançó ‘Se acabó’ on parlava obertament del maltractament que havia patit

La cantant de flamenc María Jiménez, amb una força expressiva huracanada i reconeguda l’any 2022 amb la Medalla d’Or al Mèrit en les Belles Arts, atorgat pel Ministeri de Cultura, ha mort aquesta matinada al seu domicili de Sevilla. Tenia 73 anys.

Nascuda a Triana (Sevilla), Jiménez va tenir el seu primer gran èxit l’any 1978 amb la cançó Se acabó, que parlava obertament d’una relació de maltractament que havia patit. L’any 2022 va fundar la ’Fundació María Jiménez’ per lluitar contra la violència masclista arran de la seva pròpia experiència personal i amb l’objectiu de ser un espai de refugi per a les dones víctimes de maltractaments.

Jiménez va oferir un macroconcert a Mataró l’any 2002.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

música

Aire, el nou projecte dels cassanencs Anna Pérez i Xevi Vallès, estrena el seu primer disc

cassà de la selva
cultura solidària

El 19è festival El Patio de La Penyora arribarà dimarts al centre penitenciari de Wad-Ras

girona

Manrique salva el primer curs al Lliure amb un cartell molt popular

BARCELONA
ART

Clara Oliveras honora l’exili de l’avi al Mume a través d’una pala

La Jonquera
ART

El MNAC adquireix una pintura de Tamburini gràcies a una donació de la Godia

BARCELONA

La primera trobada de productors gironins d’arts escèniques serà el 18 de juny

salt
la bisbal d’empordà

Més de 40 espectacles i una aposta pel circ inclusiu en la Fira del Circ al Carrer

LA BISBAL D’EMPORDÀ
Sónar 2024

La IA ens farà la bugada, no les cançons

BARCELONA
Crítica

Aquells que moren quan estimen