cultura

Crítica

clàssica

Una contralt per a Vivaldi

Entronitzada pel festival com a artista convidada el 2011 i amb el públic aplaudint a cor què vols, poca cosa podria dir aquest comentarista que no sigui rememorar o descriure. Recordo que el març del 1990 una Nathalie Stutzmann de vint-i-cinc anys debutava al Liceu en el paper masculí de Feodor, en un memorable Boris Godunov. Brodava el paper, però una veu sense gaire projecció va passar quasi desapercebuda. Amb els anys, la veu s'ha fet més potent, però la seva qualitat mat fa que traspassi poc i que, excepte en les notes altes, no depassi la remor orquestral a partir de mitja distància. Per tant, és una veu adequada per als enregistraments i els concerts de cambra. Aleshores és quan es pot gaudir més de la seva personalitat, que se centra sobretot en l'expressivitat. Un dolor com el cantat en el Christi Matrem si videret in tanto supplicio de l'Stabat Mater de Vivaldi, en poques ocasions es pot percebre. Sembla que cada gran cantant faci el seu Vivaldi. Hi ha, per esmentar algunes de les actuals, el de la Bartoli, el de la Genaux, el de la Kozena i ara ens ha visitat el de la Stutzmann.

La cantant desenvolupa de fa un temps la faceta de directora, amb la qual segurament podrà allargar la carrera artística més enllà de la veu, i ara amb un eficient conjunt de cambra, l'Orfeo 55, que va crear ella mateixa. A pesar de la seva qualitat, potser va ser una mica temerari, donat el valor individual dels intèrprets, començar amb un concert per a dos violins i violoncel, l'RV 578 de L'estro armonico. Quatre àries i una simfonia orquestral van integrar la segona part, a la qual va afegir dos Encore.

Nathalie Stutzmann i Orfeo 55
31è Festival de Musiques de Torroella de Montgrí. Església de Sant Genís. Diumenge 21 d'agost


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
FIGUERES

Subhasten les pintures de Morell de les pastisseries Dauner

FIGUERES
art

El fotògraf Jeff Wall porta les seves “pintures de la vida moderna” a la Virreina

barcelona
fira

Desè aniversari de Literal, la fira de llibres i idees radicals

Barcelona
Cultura

Mor Charlie Colin, el baixista de ‘Train’

MÚSICA

El Sónar trasllada l’univers immersiu dels Chemical Brothers a Casa Batlló

BARCELONA
Cinema i sèries

El GAC ofereix 54 beques per escriure guions amb una dotació de 500.000 euros

Barcelona

Sílvia Pérez Cruz aspira a cinc premis Alícia de l’Acadèmia de la Música

BARCELONA
Música

Carles Viarnès porta la fusió de música clàssica i moderna amb l’orgue de la Casa de Cultura

Girona
La Casa Masó revalora el dibuix de l’arquitecte
ART

La Casa Masó revalora el dibuix de l’arquitecte

GIRONA