cultura

Crònica

música

L'explosió musical de Yann Tiersen

Fa uns dies vaig llegir que Yann Tiersen havia perdut el rumb. Que la seva estridència traspassava els límits i ja no en quedava res, de les sonoritats delicades que el van fer triomfar amb la banda sonora d'El fabulós destí d'Amélie Poulain. No esperava escoltar aquell vals melancòlic i juganer, i probablement la multitud que omplia el Barts del Paral·lel tampoc tenien aquesta expectativa. Tiersen presentava dijous al vespre el seu vuitè treball, Infinity, al Festival del Mil·leni, sense pretensions, concentrat a crear una nova dimensió que li permetés experimentar, que és el que sap fer. Hola, qué tal? Una salutació molt terrenal per a tant misteri. El públic, abduït per una atmosfera de vellut, parava atenció a un escenari a vessar d'instruments. Un piano, un banjo, un clavicèmbal, un violí. El nou treball del francès va començar a caminar sense pressa, amb un peu a l'indie, l'altre al rock i una aventura de percussió que recordava Mike Oldfield.

La pluralitat de veus i sons d'A Midsummer's Evening, el primer single, va connectar el públic a un balanceig constant, només interromput pels aplaudiments espontanis cada cop que feia sonar la melòdica o improvisava al violí. La suma progressiva d'instruments, lluny de resultar molesta, generava una sensació de vitalitat inesperada que s'enfilava de terra i s'entortolligava entre les cames de la gent. Un Tiersen nu, entregat, concentrat, creatiu que, inesperadament, va fer una excepció per interpretar La Dispute, una de les peces de la perenne banda sonora. Fa uns anys, el compositor va gastar moltes energies a fugir d'aquella història dolça de nans rodamons però, en el fons, no li calia renegar-ne. Amb Inifinity demostra ser un instrumentista eclèctic, virtuós, capaç d'enganxar el públic a un directe molt personal que encara manté l'essència del primerenc La valse des monstres (1995) però que, senzillament, ha evolucionat lliurement.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Arquitectura

Clara Crous i d’Harquitectes, Premi Arquitectures ex aequo del COAC 2024

Girona
GIRONA

La penya flamenca La Gerundina clou amb una festa la celebració del seu 10è aniversari

girona
TEATRE

Cultura incentiva l’impuls d’un mercat estratègic de teatres de sala

BARCELONA
Cultura

El Museu Morera de Lleida obre al públic l’espai on conserva i restaura obres d’art

Lleida
música

El 2n Festival de Jazz omplirà de ‘swing’ Matadepera aquest cap de setmana

matadepera
GIRONA

Miquel Muñoz guanya el Premi Joves Fotògraf(e)s de l’INSPAI

GIRONA
MÚSICA

Antònia Font, Tomeu Penya i Juligan DJ faran “una festa” a Sons del Món

roses

L’origen fosc i intrigant del Degas de Todocolección

Barcelona
Richard Linklater
Director de cinema

“L’art conformista és avorrit i segurament ni tan sols és art”

Barcelona