cultura

Crítica

teatre

Llei cega

No podia ser més apropiada aquesta posada en escena, que insinua el judici de Hamlet per la mort incidental de Poloni, quan es confirma que la infanta Cristina continua al banc dels acusats pel cas Nóos. Roger Bernat insisteix a traslladar a escena situacions reals que, sota els focus, prenen un aire catàrtic. En realitat, és la recreació d'un judici (d'un cas real desconegut) a través d'un cas fictici molt conegut. Jutge, fiscal, advocat defensor, psicòleg, forense i agent judicial són reals i actius en la judicatura. Són actors Hamlet (Pol Lípez), Gertrudis (Mercè Arànega) i Ofèlia (Maria Rodríguez). No hi ha guió, només un dossier (que el públic pot examinar en els descansos) amb què tots els membres actius poden defensar la seva exposició en el judici. La decisió la pren un jurat (tret aleatòriament del públic). Si la justícia fos contrastada sempre s'hauria d'arribar a un mateix veredicte. La trajectòria d'aquest espectacle demostra que la sentència és ben diversa en les 137 posades en escena: des dels 12 anys de presó (dos cops) fins a l'absolució amb una indemnització de milers de francs suïssos per haver-lo privat de llibertat. És un joc, sí, però revela una arbitrarietat tan capriciosa com preocupant.

És clar que el joc parteix d'algunes trampes escèniques. Com ara que no comparegui Claudi entre els declarants (quan la seva declaració policial deixa ben clara la intenció de Hamlet). Que (en la sessió de divendres) sigui el psiquiatre Lluís Borràs el que millor intueixi l'argument de Shakespeare. Que l'advocat defensor Emili Zegrí adverteixi a la concurrència que el judici no és al Hamlet de Shakespeare (si ho fos la seva minuta seria molt més abundant que si fos acta d'ofici, deia rient)... Bernat, com en el darrer Númax-Fagor-Plus(Grec, 2014), radiografia els errors que es repeteixen d'una humanitat que riu, inconscient, un fet ben trist.

Please, continue (Hamlet)
Concepció: Roger Bernat i Yan Duyvendak
Divendres, 29 de gener. Lliure de Gràcia


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

CULTURA

Durro enceta la festa del foc al Pirineu amb la baixada de falles

Durro
SÓNAR 2024

Entre clàssics gals i transgressors kenyans

BARCELONA

Revista centenària

Banyoles
Lluïsa Julià i Capdevila
Directora de la “Revista de Catalunya”

“Volem fer més visible la «Revista de Catalunya»”

Banyoles
“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”
Josep M. Roig Rosich
Historiador

“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”

Banyoles
Joan Villarroya Font
Historiador i autor del llibre “Mussolini contra Barcelona”

“Al darrere del bombardeig del 17 de març del 1938 hi havia Mussolini”

Badalona
música

Aire, el nou projecte dels cassanencs Anna Pérez i Xevi Vallès, estrena el seu primer disc

cassà de la selva
cultura solidària

El 19è festival El Patio de La Penyora arribarà dimarts al centre penitenciari de Wad-Ras

girona

Manrique salva el primer curs al Lliure amb un cartell molt popular

BARCELONA