Economia

economia

Mercadona invertirà 180 milions d'euros en reformes per oferir 125 botigues eficients en tot l'Estat

El nou model de botiga , inaugurat hui al Port de Sagunt, millora l'experiència i optimitza el temps de compra dels clients

Permet reduir el consum d'energia un 40 per cent respecte als establiments actuals

L'empresa tancarà l'any amb 1.612 establiments, uns 50 d'ells són nous

La cadena de supermercats Mercadona ha posat en marxa hui un nou model de botiga eficient que millora i optimitza l'experiència de compra dels seus clients. Per a això, té previst invertir 180 milions d'euros a reformar i renovar, durant el 2017, 125 botigues repartides per tot l'Estat espanyol. Els dos primers establiments que ja disposen d'aquest nou model de botiga estan ubicats al Port de Sagunt (Camp de Morvedre) i a la localitat de Peligros (Granada). L'objectiu, segons han explicat els responsables de comunicació de la cadena de distribució en roda de premsa, és que tots els establiments –en té 1.612 als que s'afegiran dos més d'ací a finals d'any– s'adapten al nou model en els pròxims deu anys. El càlcul total de la inversió superaria els 1.800 milions d'euros.

El nou model de botiga, més eficient, renova el disseny de botiga per ambients iniciat l'any 2000, al millorar la distribució, la decoració i la disposició de les seccions. La companyia ha presentat un disseny totalment renovat amb nous colors i materials, tant en la façana exterior d'accés al supermercat –inclou unes noves línies verticals en verd per a recordar que va ser la primera en incorporar el codi de barres– com en la distribució de les diferents seccions. Aposta per espais amplis i diàfans que faciliten l'entrada de llum natural i colors càlids en la delimitació de les diferents seccions, alhora que disposa d'instal·lacions més ecoeficients.

Algunes de les novetats que han sorprès molt als clients que s'han trobat al Port de Sagunt amb un supermercat prou diferent als habituals, és l'entrada amb doble vidre, que evita els corrents, els lineals específics de llet fresca i sucs refrigerats, la góndola central a la perfumeria per a la cosmètica especialitzada i la nova exposició de la peixateria per als productes de conquilla, entre d'altres. És precisament en aquest espai on es pot observar un dels nous elements decoratius que vol ser senya de la casa: el trencadís. Aquests murals de ceràmica són elaborats per unes 200 persones amb discapacitat i suposen una inversió d'1 milió d'euros

El nou disseny busca oferir un millor servei per facilitar l'acte de compra dels clients mitjançant l'ampliació dels passadissos de fruita i verdura, un nou model del cistell de la compra i dos models de carretó, molt més ergonòmics i lleugers. Les botigues mantenen la mitjana de metres quadrats, uns 1.600, i l'espai per a millor l'accés i la circulació es guanya amb lineals que guanyen en altura i un poc més estrets.

La iniciativa també té com a objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors. Així el nou model inclou múltiples mesures per millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per al disseny del nou moble de caixa, Mercadona ha comptat amb la col·laboració de l'Institut de Biomecànica de València. Una nova caixa que col·loca el treballador enfront del client i, que a més inclou un pantalla, on aquest pot veure com es van facturant els productes de la seua compra.

Ecoeficiència

Pel que fa a l'aspecte mediambiental, s'han pres mesures que permeten reduir fins un 40% el consum energètic, com ara la millora de l'aïllament tèrmic i acústic amb l'optimització dels materials i el gruix de les parets i els sostres, i nous congeladors horitzontals més eficients i respectuosos amb el medi ambient. A més, el nou model disposa d'un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons les zones i els moments del dia per a una gestió energètica molt més eficient.

El nou model de botiga també integra una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboradores amb què es pot compartir informació des de qualsevol secció de la botiga, de manera que es facilita l'autogestió de cada supermercat i s'agilitzen els processos de tota la cadena. Això ha suposat, durant el 2016, una inversió total de 10 milions d'euros en R+D+i en millores informàtiques i es preveuen 5 milions d'euros més en les reformes del 2017.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia