Economia

Transformant una organització en tres mesos

Jack Welch, antic conseller delegat de General Electric, deia: “Quan el percentatge de canvi intern és inferior al percentatge de canvi extern, la fi és a prop.” Això explica que en moltes organitzacions la transformació sigui una prioritat per adaptar-se als canvis disruptius que afecten la majoria de sectors. Per posar un exemple, podem citar Thomas Frey, del DaVinci Institute, que creu que “el 2030 l’empresa més gran del món d’internet serà una organització del món educatiu que encara no coneixem”.

Transformar una organització requereix temps i té molts riscos. Hi ha estudis que mostren que al voltant del 75% dels processos de canvi fracassen. Per això, és útil aprendre dels casos d’èxit. Un mètode que ha demostrat ser molt efectiu en organitzacions de tota mena (Google, 3M, Apple, organitzacions no lucratives, administracions públiques com ara ajuntaments i universitats...) és el del professor Behnam Tabrizi, de Stanford, autor del llibre Transformació ràpida en 90 dies. Seguidament, en resumim els trets principals.

Abans de començar cal que tothom estigui compromès i, per això, els líders han d’escoltar molt. També cal disposar d’equips interdisciplinaris entrenats per fer reunions eficaces. Aquests equips treballaran sobre cadascun dels temes claus a transformar. El mètode de Tabrizi es basa en tres fases que es desenvolupen en 90 dies:

-Fase de diagnòstic (30 dies): es tracta de diagnosticar l’organització, megatendències del sector i bones pràctiques de la competència. Al final d’aquesta fase s’hauran identificat fortaleses i febleses, i temes que requereixen transformació (nous productes, relació amb el client, ineficiències internes...).

-Fase d’identificació de solucions innovadores (30 dies): per a això calen reunions de pluja d’idees i d’avaluació de les possibles solucions. Al final d’aquesta etapa es decideixen les mesures que es portaran a terme.

-Fase de preparació del canvi (30 dies): en aquesta etapa es redissenya el pla de negoci de l’empresa i es formula el full de ruta del canvi (objectius, accions a dur a terme, recursos requerits, indicadors, premis de reconeixement...).

I a partir del dia 91 es posa en marxa la transformació. Aquest mètode s’ha demostrat que és molt efectiu quan s’aconsegueix que tothom hi participi i tingui sentiment d’urgència (s’ha de fer en tres mesos). També és fonamental que es reconegui l’esforç dels qui han contribuït a la transformació. I si l’organització aconsegueix l’èxit somiat i fa un salt endavant, cal no abaixar la guàrdia, ja que més d’hora que tard caldrà iniciar noves transformacions. Com diu el títol del llibre de Michael Ende, és una “història que no s’acaba mai”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Les exportacions gironines creixen un 11% i les vendes arriben als 706 milions

girona
Orient Mitjà

S&P rebaixa la nota del deute d’Israel per l’escalada de la tensió a la regió

barcelona
economia

L’Íbex baixa un 0,8% per les tensions a l’Orient Mitjà

barcelona
EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA
economia

El Port de Mataró acollirà el primer Saló Internacional Nàutic amb una trentena d’expositors

mataró

Reempresa evita el tancament de 440 empreses gironines durant l’última dècada

girona
economia

Henkell Freixenet creix un 4,1% l’últim any assolint 1.230 milions d’euros de facturació

sant sadurní d’anoia
medi ambient

Part de les vinyes del Penedès, en perill de mort, per la sequera

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
Economia

L’acord perquè Chery fabriqui vehicles a l’antiga Nissan es signarà divendres

barcelona