Economia

Seat electrificarà els cotxes més petits de Volkswagen

La matriu instal·larà a Martorell una plataforma per a la propulsió elèctrica que servirà tot el grup

El nou Cupra Formentor, un dels nous sis models elèctrics o híbrids, es produirà a Catalunya

Seat confirma la seva aposta per la seva planta de Martorell, on pensa establir una nova plataforma de desenvolupament de vehicles elèctrics en col·laboració amb la seva matriu, l’alemanya Volkswagen, per fabricar cotxes del mateix segell Seat, però també models encarregats per altres marques del grup. Es tracta d’una versió reduïda de la plataforma modular de propulsió elèctrica (MEB) que ja funciona a la central de Wolfsburg del gegant automobilístic i tindrà com a objectiu desenvolupar cotxes elèctrics amb un preu de venda inferior als 20.000 euros.

La instal·lació d’aquesta àrea a Martorell, que disposarà d’uns 300 enginyers especialitzats, s’inscriu en una de les estratègies més importants del grup, que és treure al mercat vehicles “assequibles”. Pels directius de Seat, això singularitzarà la planta i confirmarà el “lideratge tecnològic” de Barcelona i farà que Martorell sigui “fonamental” en l’electrificació dels vehicles més petits del grup.

Ho va confirmar ahir el conseller delegat de Seat, Luca de Meo, que també va anunciar el llançament de sis models elèctrics i híbrids endollables entre el 2020 i el 2021. Els dos primers seran la versió elèctrica del Mii i el model El-Born, que és el primer compacte de Seat cent per cent elèctric. També hi haurà la versió híbrida endollable del León i del Tarraco i, finalment, dos híbrids més: la versió Cupra del León i el Cupra Formentor. Aquest últim, que és un CUV (a mig camí entre el turisme i l’esportiu) i el primer Cupra que no versiona un model de Seat, es farà a Martorell.

El vicepresident financer, Holger Kintscher, va explicar les principals magnituds de l’exercici, una mica diferents de les que, sobre Seat, va oferir fa poc Volkswagen, que ho va fer a partir de les regles de comptabilitat internacionals. El 2018 va ser el millor any de Seat, amb una producció de 518.000 unitats i 9.991 milions de vendes netes i va augmentar un 4,6%, en la mateixa proporció que el resultat, que va ser de 294 milions.

Seat està “ampliant horitzons geogràfics”, per reduir la dependència de l’Europa occidental, segons De Meo, i té la vista posada en el nord d’Àfrica i també a Sud-amèrica i la Xina. De moment, el 80% de la producció s’exporta, especialment a Alemanya, on es van vendre 114.000 unitats l’any passat. A l’estranger, en general, s’associa Seat a un públic de perfil més “juvenil i emotiu”, va indicar De Meo, que creu que en el futur l’element més valuós dels vehicles serà el programari, un aspecte en què l’empresa vol posar el màxim accent. Finalment, va recordar que Seat ha contractat 1.500 persones en els últims tres anys, i es va mostrar convençut de la preservació de la plantilla.

LA FRASE

Volem fabricar cotxes per a milions de persones, no pas fer cotxes només per a milionaris
Herbert Diess
conseller delegat del grup volkswagen

Elogis per a la fàbrica de Martorell

La fàbrica del Baix Llobregat va fer l’any passat 25 anys amb xifres rècord. Deu milions de vehicles venuts des dels inicis i un balanç espectacular en l’últim quinquenni que van fer que fins el conseller delegat de Volkswagen, Herbert Diess, demanés de ser present ahir durant la roda de premsa, fet que va provocar una certa “gelosia”, va admetre entre rialles, d’altres filials de la multinacional alemanya. Els executius es van declarar conscients que el sector és cíclic i que potser s’ha tocat sostre, i més ara veient les expectatives de recanvi en la font energètica dels vehicles i del model de mobilitat dels usuaris. Entre els “reptes” que han identificat hi ha la creació de nous models, l’electrificació, la digitalització i el desenvolupament dels nous perfils de mobilitat. No obstant això, tant De Meo com Diess es van mostrar confiats que l’any vinent se superaran els 10.000 milions d’euros en vendes netes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona
economia

Els operadors es troben per buscar experiències úniques a la Costa Brava

PERALADA
economia

Tots els productes del mar, a partir de demà al Seafood

Barcelona
economia

Catalunya crea un simulador quàntic únic al món

barcelona