Patronal impugnarà el registre telemàtic a VTC per ser una trava burocràtica
Unauto VTC, la patronal del sector dels vehicles de lloguer amb conductor (VTC), ha anunciat aquest dilluns que impugnarà el text legal que recull l’obligatorietat de comunicar al ministeri de Foment via Internet els trajectes perquè considera que “és una trava burocràtica que pretén controlar el 100% dels serveis”.
Unauto VTC afegeix en un comunicat que el nou procediment “genera duplicitats amb el procediment anterior, incomplint el principi de simplificació de càrregues de la Llei de Garanties d’Unitat de Mercat (LGUM)”. Unauto VTC insisteix que el sector “està per continuar avançant en l’ús de la tecnologia”, però que l’adopció d’aquesta “ha de comportar mesures que generin eficiència, no duplicitats”.
“El taxi està exempt de cap control, amb la consegüent discriminació per als usuaris del servei VTC, i no té l’obligació d’utilitzar aquest registre amb els quals es perd una oportunitat que sigui útil”, subratlla la patronal.
Foment ha posat en marxa el registre telemàtic dels trajectes que completin els VTC, que va ser una iniciativa que emana de l’anterior govern –desembre de 2017–.
Les empreses i les intermediàries amb llicències de VTC com Uber o Cabify han començat a comunicar els trajectes a un registre telemàtic prèviament a la seva realització.
L’opinió que tenia Foment sobre aquest control en línia per als VTC pràcticament no difereix de la que té l’actual titular del departament, José Luis Ábalos, i consisteix que el registre facilitarà la labor dels serveis d’inspecció, assegurarà la precontractació i evitarà la captació de viatgers a les vies públiques, aeroports o estacions.
Aquest registre telemàtic estarà operatiu però de forma merament informativa durant els dos primers mesos. Està previst que a partir del 2 de maig comencin els possibles procediments sancionadors si es detectessin infraccions per part dels VTC.