Economia

Els fabricants de cotxes alerten de les “conseqüències catastròfiques” d’un Brexit sense acord

La indústria automobilística calcula que només en aranzels suposaria un cost extra de 5.700 milions per al sector i consumidors

Els fabricants europeus de cotxes han alertat aquest dilluns de les “conseqüències catastròfiques” d’un Brexit sense acord per a la indústria automobilística i han fet una crida unànime al Regne Unit i a la Unió Europea (UE) per evitar-ho. A falta d’un mes per la sortida de la Gran Bretanya, 23 associacions automobilístiques d’arreu d’Europa –entre les quals les espanyoles Anfac i Sernauto- han signat un comunicat conjunt per advertir de les “greus repercussions” d’un Brexit dur, que suposaria un “canvi radical en les actuals condicions comercials i de competitivitat”. “Només en aranzels a cotxes i furgonetes suposaria un cost extra de 5.700 milions per al sector i els consumidors”, han alertat els fabricants europeus de cotxes. “El final del comerç sense barreres podria suposar una greu alteració de la cadena de producció just-in-time actual de la indústria. De fet, només un minut d’interrupció de la producció al Regne Unit podria costar 54.700 euros”, han puntualitzat des de la indústria automobilística.

“El Brexit no només és un problema britànic, tots els agents de la indústria estem molt preocupats, i altres sector també. Ja sigui com a exportadors al Regne Unit o com a productors locals, inevitablement ens veurem afectats negativament”, ha assenyalat el president del Comitè de Fabricants Francesos d’Automòbils (CCFA), Christian Peugeot. “Lamentem el Brexit. El Regne Unit és un actor plenament integrat a la cadena de valor de la indústria automobilística alemanya. Més de 100 plantes de producció, així com instal·lacions dedicades a la I+D situades al Regne Unit demostren el nostre compromís amb el mercat britànic com el nostre principal a la UE. S’ha de fer tot el possible per mantenir la lliure circulació de mercaderies, de serveis, de capitals i de treballadors entre el Regne Unit i la UE”, ha afegit el president de la VDA, Bernhard Mattes.

“Un Brexit sense acord tindria un impacte immediat i devastador a la indústria de l’automòbil, acabant amb la seva competitivitat i causant danys irreversibles i severs”, ha afirmat Mike Hawes, director general de l’associació britànica SMMT. “Els negociadors del Regne Unit i de la UE tenen la responsabilitat de treballar junts per arribar a un acord o s’arrisquen a destruir aquest pilar vital de les nostres economies”, ha puntualitzat Hawes. Des de l’Anfac han recordat que Espanya és principalment un exportador net de vehicles a la Unió Europea i que des de la votació del Brexit “les exportacions al Regne Unit han caigut exponencialment”. “L’establiment d’aranzels i barreres comercials ens preocupa i perjudica la competitivitat de les nostres empreses. Un Brexit sense acord empitjorarà el comerç i danyarà tota la cadena de producció, a Espanya i a Europa”, ha comentat Mario Armero, vicepresident executiu de l’Anfac.

La indústria automobilística europea produeix 16,5 milions d’unitats cada any i dona feina a 13,8 milions de persones, un de cada 16 treballadors de la UE.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

La 7a Fira de l’Ocupació del Bages torna amb 24 empreses i més de 200 ofertes de feina

MANRESA
economia

Les exportacions gironines creixen un 11% i les vendes arriben als 706 milions

girona
Orient Mitjà

S&P rebaixa la nota del deute d’Israel per l’escalada de la tensió a la regió

barcelona
economia

L’Íbex baixa un 0,8% per les tensions a l’Orient Mitjà

barcelona
EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA
economia

El Port de Mataró acollirà el primer Saló Internacional Nàutic amb una trentena d’expositors

mataró

Reempresa evita el tancament de 440 empreses gironines durant l’última dècada

girona
economia

Henkell Freixenet creix un 4,1% l’últim any assolint 1.230 milions d’euros de facturació

sant sadurní d’anoia
medi ambient

Part de les vinyes del Penedès, en perill de mort, per la sequera

VILAFRANCA DEL PENEDÈS