L’impost del CO2 farà caure les vendes de cotxes
Fabricants, venedors i Foment s’oposen a una nova taxa perquè perjudica el sector
Reclamen que es modifiqui l’actual impost de circulació amb criteri
Els fabricants i venedors de vehicles i empresaris del sector no veuen amb bons ulls la modificació a l’alça de l’impost que grava les emissions de diòxid de carboni i l’objectiu de la qual és reduir les emissions contaminants.
L’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (Anfac), la Federació Nacional de Concessionaris (Faconauto), la patronal Foment del Treball, la Federació Catalana de Venedors de Vehicles a Motor (Fecavem) i el Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya han traslladat diferents al·legacions sobre l’avantprojecte de llei de modificació de la Llei 16/2017 de l’impost sobre les emissions de diòxid de carboni (CO2) dels vehicles de tracció mecànica elaborat per la Generalitat de Catalunya, segons informen en un comunicat.
L’avantprojecte de llei, que encara està pendent d’aprovació, estipula l’establiment d’un impost addicional als impostos de matriculació i circulació que fixa un pagament per part dels propietaris de vehicles en funció dels nivells d’emissió de CO2 dels automòbils.
Les organitzacions patronals entenen que la nova taxa “perjudica el sector i l’activitat econòmica de Catalunya, ja que pot produir una sensible reducció del nombre de matriculacions”.
Taxa addicional no, millor revisar l’impost
Les diferents entitats consideren que, en lloc d’una taxa addicional, la millor manera d’aconseguir l’objectiu de reducció d’emissions de CO2 és transformant l’impost de circulació tot introduint “veritables criteris mediambientals, enfocats a l’ús del vehicle en tots els territoris” per evitar així “possibles distorsions en el mercat”.
Les entitats proposen que n’estiguin exempts els vehicles més nous –4 o 5 anys d’antiguitat– “fins que sigui possible la modificació de l’impost de circulació”.