Economia

La planta d’Alstom de Santa Perpètua fabricarà 42 nous trens per al Metro de Barcelona

TMB i l’empresa francesa han firmat el contracte per un import de més de 260 milions d’euros

Alstom Espanya fabricarà 42 trens nous per a la xarxa de metro de Barcelona a la planta de Santa Perpètua de Mogoda.

L’empresa francesa i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han firmat el contracte valorat en més de 260 milions d’euros per al disseny, la fabricació i la posada en marxa dels nous metros que circularan per les línies 1 i 3 del suburbà barceloní.

Els nous trens substituiran els més antics que actualment hi operen i estaran preparats per circular sense conductor per línies automàtiques. El model escollit és el ‘Metropolis’ i Alstom té la voluntat d’afegir-hi nous elements estètics que reflecteixin la identitat de la ciutat, com ara grafismes a les portes que recordin l’Eixample.

El model ‘Metropolis’ d’Alstom ha estat utilitzat per 25 ciutats del món des del 1998 i, en aquest cas, farà una picada d’ullet a la capital catalana introduint nous grafismes que homenatgen l’urbanisme del Pla Cerdà, a l’Eixample. L’empresa ja ha estat l’encarregada anteriorment de dissenyar els trens sense conductors de la línia 9 del metro de Barcelona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Llista unitària de Foment i Pimec per a les eleccions a la Cambra de Barcelona

barcelona

Invertir en projectes de l’economia real a partir de 10.000 euros

5G Ventures tanca una ronda d’inversió d’1 milió d’euros i accelera el creixement

Barcelona

La Comissió Europea insta a no prorrogar la intervenció en el mercat energètic

Barcelona

El Consell de Ministres aprova el projecte de la segona fase del Pla de Recuperació

barcelona

La pedregada de dilluns fa perillar més de la meitat de la collita de fruita a Alguaire

ALGUAIRE

Figueres lidera per segon mes consecutiu la reducció de l’atur a comarques gironines

figueres

L’OCU denuncia la “mala pràctica” de la banca de demanar la declaració de l’IRPF

barcelona

Impacte de la superilla en el comerç: Gràcia com a model

FUNDADOR I DIRECTOR DE L'OBSERVATORI EIXOS.CAT